Skip to main content

مطلبی که د رتاریخ 07/19/2014

مطلبی که د رتاریخ 07/19/2014
Anonymous

مطلبی که د رتاریخ 07/19/2014 تحت نام anonymous امده مربوط به این جانب ماهانی است . از سایت درخواست می کنم اصلاح فرمایند .ان هایی که در مقابل مطلب نوشتند دقیقا به موارد طرح شده نپرداختند و نگفتند کجای مطلبم ایراد دارد . شاید متن نوشته من را نفهمیدند و یا شاید فهمیدند ولی مصلحت شان ان بود که خود را به ان راه بزنند . برای این جماعت گویی کشف حقیقت اهمیت ندارد ؛ ان ها چیزی را می گویند که می خواهند . قبل از حمله ترکان در زمان مغولان و تاتار و .. در اذر بایجان مردمی زندگی می کردند که از جنبه دین و اداب و رسوم و نژاد مانند سایر مردم ایران بودند و زبانشان از ریشه زبان های ایرانی بود . پس از حمله قوم مهاجم ترک حکومت ایرانیان بر افتاد و ان اقوام شدند حاکم و عده ای از ان ها در بخشی هایی از ایران و از جمله اذربایجان ساکن شدند ؛ با جمعیت اصلی درامیختند . این ترکان مهاجم و پیروز

چون قدرت و حکومت را در دست داشتند ؛ به تدریج زبان ترکی شان جایگزین زبان اصلی مردم خطه اذربایجان شد . اما چون نسبت به جمعیت بومی اذر بایجان در اقلیت بودند از ان نژاد زرد ؛ امروز نشانه ای نمانده یعنی در مردم حل شدند . امروز اذری ها از نظر ساختا ر فیزیکی و شکل ظاهری مثل سایر مردم ایرانند . با تفاوت هایی جزیی که در همه استان ها کشور دیده می شود .
این مسایل هم از جنبه تاریخی و هم مشاهده مورد تایید قرار می گیرند و درست اند . حالا از شما می خواهم بدور از شعار و طفره رفتن و حاشیه پردازی بگویید کجای مطالبم اشتباه است . ممنون هم می شوم اگر نظر اشتباه من اصلاح شود . من فقط به دنبال حقیقت هستم و حقیقت برایم بالاتر از نژاد ؛ زبان ؛ ملیت و ... است .