Skip to main content

ايدئولوژي يا همانگونه كه مردم

ايدئولوژي يا همانگونه كه مردم
Anonymous

ايدئولوژي يا همانگونه كه مردم مينامند دين اسلام يكي از مخوفترين و هولناك ترين ايدئولوژيهايي است كه تاكنون بوجود آمده است. آن هرگز

ايدئولوژي يا همانگونه كه مردم مينامند دين اسلام يكي از مخوفترين و هولناك ترين ايدئولوژيهايي است كه تاكنون بوجود آمده است. آن هرگز نميتواند دچار تحولي شود چون در ساختارش و يطور بنيادي ضد بشر و تكامل است. آنچه اصلاح طلبان از آن دين عرضه ميكنند تنها محصول ذهن اسلامزده خودشان است و مطللقاً كوچكترين ارتباطي با حقيت هولناك أن ندارد. آنها ميگويند چون اكثر مردم به دين باور دارند بنابراين بهتر است اصلاحاتي در آن بوجود آورد تا مناسب اين زمان شود. وقتي از آنها ميپرسيم كه چرا بجاي اينكه نيروي خود را بجاي صرف آزادي بشر از آن زندانهاي هولناك ذهني كنند چرا تلاش ميكنند تا مردم را همچنان در زندان آن ايدئولوژي اما بشكل ديگري نگه داريد چرا اين نيرو را صرف آزادي آنان از زندان ايدئولوژيك نميكنند. آنها نميتوانند چون خود در داخل همان زندان اسير هستند و ديگران بايد آنها را از زندان ايدئولوژيك اشان نجات دهند. و هرگز نميتوان از انساني كه خود اسير است انتظار بيشتري داشت.
همينگونه ما در مقابل ساير ايدئولوژيها و انسانهايي كه گرفتار آنها هستند قرار ميگيريم. يكي خود را كمونيست ديگري طرفدار سوسياليست ،سرمايه داري ،هندويسم،مسيحي وغيره ميداند. شما وقتي خودتان را كمونيست يا هندو ميدانيد همين كمونيسم يا هندويسم مرزي و سدي ميشود بين شما و آنهايي كه سوسياليست يا طرفدار سرمايه داري هستند و كمونيست و يا هندو نيستند. اين مرزها و سدها درست بمانند مرزهاي فيزيكي بين انسانها جدايي بوجود مياورند و عامل كينه ها ،نفرتها و حتي جنگهاي خونين ميشوند. تاريخ بشريت تماماً پر از اين جنگها است ما ميدانيم كه كاپيتاليسم علت بسياري از جنگها،نابوديها و فقر اكثر بشريت بوده است. بايددرباره ي ايدئولوژي سرمايه داري به مردم آگاهي داد تا بتوانند زندان مهيب آنرا ببينند نه اينكه براي مبارزه با آن براي خود يك زندان ايدئولوژيكي جديدي درست كنيم و خود را ذهناً گرفتار و اسير آن كنيم. اگر به مسلمان،مسيحي كليمي،كمونيست و سرمايه دار توجه كنيم بيشتر آنها اينگونه فكر ميكنندو بدين علت است كه همه زندانهاي ذهني خود را دارند و با وجود تعداد بيشماري جنگها و تجربه ي رنجهاي بسيار اين ايدئولوژيها هنوز حيات دارند. اين قدرت زندان است كه زنداني را تحت كنترول خود در مياورد. انسانها براي پيشرفت جامعه خود نياز به دانش دارند و دانش مقوله اي جدا است. ما در دنياي بسيار تاريك و هولناكي زندگي ميكنيم. محيط زيست رو به ويراني است. ميلياردها نفر به آب پاك و غذاي كافي دسترسي ندارند و در فقر عظيمي زندگي ميكنند. كشورهاي قدرتمند بقدري بمب اتم ذخيره كرده اند كه ميتوانند كره زمين را بطور كامل نابود كنند.و فقط كافي است يك بي خردي ماشه ي اولين بمب را فشار دهد. جنگهاي خونين ايدئولوژيكي هنوز و همچنان ادامه دارد. آنچه بشر امروز تجربه ميكند محصول ذهن بشر است ذهني كه به انواع باورها و ايدئولوژيها آلوده شده است. شناختن ذهن و ديدن فعل و انفعالاتي كه در آن ميگذرد باعث ميشود كه ما بتوانيم خودمان را و تضادهاي درون ذهنمان را ببينيم. ديدن باعث رهايي ذهن از بندهايش ميشود. شما وقتي زندان را شكستيد و رها شديد آنوقت است كه شايد بتوانيد به انسانهاي ديگر كمك كنيد تا خود را از زندانهاي ذهني خويش آزاد كنند. مقدس ترين چيز در اين سياره عشق به بشريت است.