Skip to main content

lachin گرامی، به نظر من

lachin گرامی، به نظر من
Anonymous

lachin گرامی، به نظر من مبارزه با توپ و تانک اگر به ثمر برسد، با توپ و تانک هم شکست خواهد خورد. همانطوری که خودتان نوشته اید، مبارزه قلمی یک نوع مبارزه فرهنگی است که اتفاقا جایگاه خاصی دارد. اگر کسی با قلم به توهین برخاست، در مقابلش هم با منطق قلم می توان او را سر جای خود نشاند و به راهی دیگر برد. حذف فیزیکی و به آتش کشیدن راه درستی نیست. خشونت همیشه ادامه دار است و فاجعه بار.
امروزه الله برای میلیونها نفر مقدس است و هر کسی کوچکترین انتقادی به این الله مقدس بکند، مورد هجوم قرار می گیرد، تکفیر می شود، کشته می شود، مثله می شود. این الله بتی است مقدس.
امروز تراختور، صرفنظر از میزان طرفداران آن، به یک نماد سیاسی در آذربایجان تبدیل شده است. می توان از این نماد سیاسی، بعنوان یک ابزار خوب سیاسی در مبارزه ای سالم استفاده کرد ولی وقتی آن را مقدس بشماریم، وقتی تبدیل به بت کنیم، می شود ابزاری

در خدمت فاناتیسم و ابزاری در خدمت حذف و خشونت. در بازیهای فیفا، چه بلاهایی که سر مسیح برزیل نیاوردند. چه شد؟ کسی اعتراض کرد که چرا به مسیح توهین شده است؟ جایی را آتش زدند؟ جایی را منفجر کردند؟ کسی را کشتند؟ نه! مسیح مسیح است و می توان حتی او را مسخره کرد! حالا چرا تراختور می شود بت مقدسی که اگر در نمایشنامه ای، در رابطه ای دیگر و نه در رابطه با خود تیم تراکتورسازی تبریز یا تراختور، بلکه در رابطه با عمل کرد دو <ابزار> (خر و تراکتور) نام تراکتور همراه با خر بیاید، باید آن تماشاخانه را به آتش کشید و همه را به فاشیسم و راسیسم متهم کرد و....؟
حالا اگر <پان فارسها> راه توهین را در پیش بگیرند، آیا راه منطقی و درست، خشونت و مقابله به مثل و به آتش کشیدن است یا مبارزه ای متین و فرهنگی و قلمی و روشنگرانه؟ توجه داشته باشیم که با خشونت نمی توان <فرهنگ خشونت> را از میان برد.