Skip to main content

بیماری "پارانوید" که از نظر

بیماری "پارانوید" که از نظر
Anonymous

بیماری "پارانوید" که از نظر من اکثریت بزرگی از نژاد پرستان جامعه فارس، و فعالان قومیشان به آن دچار هستند، سرانجام انسانهای روان پریش را به جایی می رساند که از سایه خود نیز بوحشت می افتند، و شب و روزشان را با جستجوی نشانه های هولناک هیولایی بنام "جنبش ملی آذربایجان"، سپری میکنند. از خواندن یک مطلب جدید، تازه فهمیدم که علت بیماریهای روحی و جسمی آقای رازی که خودش بطور تلویحی به آنها اشاره میکند چیست. بگفته آقای صالح کرامت زاده، نمایشنامه نویس قطعه "پارس بلیس" ، که متن نمایش " پارس بلیس" را به نگارش درآورده است، در گفت و گو با خبرگزاری آدا گفت:
«زبان، موقعیت و فضای نمایش صحنه هائی را میطلبد که هیچوقت فضای نمایشنامه را بسمت واقعیت پیش نمی برد». وی افزود: «مضمونی که این نمایشنامه دنبال میکند درباره گفت ‌و گوی یک بلیس(ابلیس)، با یک سگ است که پارس میکند. سگ که بلحاظ کاربردی نسل گذشته بلیس

است، با هم گفت‌ و گویی خواهند داشت. صالح کرامت زاده، که متن نمایش "پارس بلیس" را به نگارش درآورده است، در گفت و گو با خبرگزاری آدا گفت: «زبان، موقعیت و فضای نمایش پرسوناژهایی را میطلبد که هیچ‌ وقت فضای نمایشنامه را به ‌سمت رئالیسم پیش نمی برد». وی افزود: «مضمونی که این نمایشنامه دنبال می‌کند درباره گفت‌ و گوی یک بلیس و یا (ابلیس) با یک سگ است. سگ که بلحاظ کاربردی نسل گذشته‌ی بلیس است، با هم گفت ‌و گویی خواهند داشت و در نتیجه این رابطه "پارس بلیس"، بوجود می آید». این نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر تصریح کرد: «دو پرسوناژ و یا موجود درگیر در این نمایش، بحثشان بر این است که هر یک کارشان را بهتر انجام می دهند که نتیجه این رابطه، موجودی وحشتناک، و عجیب و غریبی است که " پارس بلیس" نام دارد». صالح کرامت زاده تاکید کرد: « پارس بلیس" در حقیقت نسلی است که نه در فضای فانتزی و خیالی نمایشنامه شکل می‌گیرد، بلکه هر روز یا این موجودات عجیب و غریب سر و کار داریم. و باید از نظر ماهیت و خصوصیات روانی مورد کاوش و جستجو قرار گیرند و تجربه شوند». وی درباره ایده‌اش درخصوص نگارش این متن بیان کرد:« پارس بلیس" تقابل نسل گذشته و حال است که در ماندگی و بلاتکلیفی را بشکل تحقیر دیگران نشان میدهد، تا خود را بزرگ جلوه کند. اما از نظر روحی و روانی مفلوک، .همچنین نسل آینده که نتیجه این تقابل است بسیار عجیب است». کرامت زاده گفت: «این نمایش اثر است که به‌ دور از شوخی و طنز ، با کارکترهای عجیبی موضوع جالبی را مطرح میکند. روابط دو کاراکتر اثر، گفت ‌و گو‌ی تضادهاست، که در نهایت نشان میدهد که چاره ای جز پیوند وجود ندارند». وی در ادامه از نگارش متن جدیدی خبر داد و با اشاره به اینکه خرداد ‌ماه سال آینده زمان اجرای وی در تالارهنراست، افزود:« برای نوشتن این اثر ایده و موضوعات بسیاری وجود دارد، که در نظر دارم با اولین ایده، نگارش را آغاز ‌کنم. همچنین مقدمات کار از مهر ماه مهیا میگردد. و از زمستان تمرین نمایش را آغاز خواهیم کرد». در نمایش « پارس بلیس» کوروش آریانپور، داریوس آریا زاده، ایفای نقش میکنند. همچنین تالار تئاتر، مردم هنر دوست را به تماشای این نمایش نامه که بزودی آفبش آن در دسترس همگان قرار خواهد گرفت، دعوت میکند.