Skip to main content

یک پیشنهاد و چند تذکر

یک پیشنهاد و چند تذکر
Anonymous

یک پیشنهاد و چند تذکر
من به عنوان یک ایرانی پارس زبان پیشنهاد میکنم که بنیادی بنام اقای هیت که شامل معرفی ایشان و اثار ان شادروان و زبان و فرهنگ اذری باشد راه اندازی کننید.
نوشته های خود را به اذری بنویسد ونه به پارسی .
واما تذکر

اینکه مرقوم فرمودید (پهلوانان اصلي مبارزه با استعمار از كليات شروع نكرده اند،...) روشن نشد که منظور کدام استعمار است.استعمار روس ویا غرب و یا دولت مرکزی که بیشتر هویت اذری داشتند؟
توجه دارید که شرائط کنونی ایران دست پخت چند پارس زبان نیست بلکه ریشه در کشور گشائی ترکان در قرون گذشته و اجباری کردن شیعه در ایران دارد. مردم ایران و بویژه مردم اذربایجان بیش از انکه میهن پرست باشند دین خو و دین دار و سر سپرده عده ای عرب مانند حسین و علی و مهدی هستند که نماینده استعمار واقعی و استحمار تاریخی مردم ایران میباشند.
نه ایران زیر سلطه سلاطین ترک بلکه عثمانی سابق هم در قرون گذشته توان اداره کشور و پذیرش حقوق ابتدائی مردم خود را نداشتند. ما نمیتوانیم تاریخ تسلط ترکان را در اسیای میانه و ایران و تاثیر منفی این سلسله ها نادیده گرفته و اغاز ستم را سال 1299 بدانیم.
تاریخ 150 ساله قاجار تاثیرات بسیار منفی در جامعه ایرانی باقی گذاشت .دو جنگ با دولت روس هنوز برای ما زیان اور است.از دست رفتن قفقاز و اران هنوز برای مردم ایران یک فاجعه است. شکست انقلاب مشروطه و به توپ بستن مجلس هنوز لمس میشود وهمه این شکست ها زیر تسلط ترکان بر ایران بود.جمهوری اسلامی و جریانات دینی مانند مجاهدین نخست سرچشمه اندیشه خود را از دین شیعه که به اجبار از سوی ترکان تحمیل شد گرفته اند. فردی پارس زبان با هویت مشکوک مانند خمینی سرسپرده اهل بیت و خونریز چون پیغمبر مسلمین است که اساسن عشقی به ایران نداشت و احیا شریعت اسلامی برای او از واجبات بود.
دیانت اسلامی و شیعی و تسلط ترکان قاجار در ایران مسئول واقعی انحطاط تاریخ ایران هستند.
خواندایم که در جریان داستان تنباکو شاه قلیان میخواهد و گفته میشود حرام است .
شاه میپرسد چه کسی حرام کرد؟
پاسخ داده میشود انکه مرا بر تو حلال کرد. یعنی حرف یک اخوند از فرمان سلطان ترک بیشر ارزش دارد.