Skip to main content

ماهیت به اصطلاح «حزب کمونیست

ماهیت به اصطلاح «حزب کمونیست
آ. ائلیار

ماهیت به اصطلاح «حزب کمونیست کار گری»:
ماهیت یک گروه را سیاست آن تعیین میکند.
این گروه حزب نیست بل یک «حزب کاغذی» ست. که تنها روی کاغذ به عنوان حرب مطرح است و در واقعیت یک گروه است که خود را کمونیست مینامد بدون اینکه سیاست کمونیستی را دنبال کند.
نمونه هایی از سیاست عمده ی این گروه :
1-"اسلام سیاسی" و امپریالیسم، دو "قطب" متضاد جهان امروز هستند.(محمد آسنگران - عضو دفتر سیاسی حکک - جریان تقوایی).
در صورتیکه : اسلام سیاسی ابزار ی در دست سرمایه داری جهانی ست و مکمل آن.
2- در سال 1999 این گروه تحت رهبری منصور حکمت، از حمله ارتش عراق به کویت و اشغال این کشور حمایت کرد : « کویت "کشور" نیست و یک "اردوی کار" یا "بازار کار" است». نقض کشور بودن کویت که خلاف قوانین بین المللی ست.

3-دولت اسراییل (البته به مثابه "دمکراتیک ترین" دولت خاورمیانه - منصور حکمت). هنوز درک نکرده که در خاورمیانه هیچ دولتی دموکراتیک نیست.
4-با عنوان کردن ترکیسم عمداً جنبش حق طلبانه مردم آذربایجان را نفی میکند. و همینطور دیگر مردمان را. به علت سیاست شونیستی که گروه دنبال میکند. کسب حقوق برابر حق همه مردمان ایران است. حقوق برابر باید در همه زمینه ها رعایت شود: داشتن فرهنگستان -دانشگاه- اداره ی امور خود و غیره حق همه ی مردمان ایران است. چرا این حقوق را تأیید نمکند و به بهانه «نفرت پراکنی -که از طرف بخشی از قوم فارسی زبان» نیز صورت میگیرد ، حرف اش را هم نمیزند؟
5- پس نقد پان ایرانیسم و پان کردیسم و غیره چه شده که اینجا حد اقل اشاره ای هم ندارد؟
6- پان ترکیسم بد است اما از دیگر پانها -از جمله پان آریا و پان کردیسم نباید سخنی گفت. چون شونیسم فارسی یا ایرانی نباید مطرح شود. این کاری ست که مصاحبه شونده انجام داده است.
7- گروه مذکور گرفتار سیاست شونیستی بخشی ازقوم فارس است و از این رو نیز حقوق مردمان مختلف را نفی میکند. «همه حقوق برابر دارند در حالتی که همه چیز فارسی ست.»- آن سیاستی که گروه دنبال میکند و هیچ ربطی به سیاست حفظ حقوق خلقها- که از اصول چپ است- ندارد. کمونیستی که حقوق خلقها را نفی کند کمونیست نیست ؛ بل یک «شونیست و ناسیونالیست تمام عیار است. و سیاستی که پیش می برد متضاد با سیاست کمونیستی ست.
8- این گروه هنوز اصول ابتدایی مسایل خلقها را نمی تواند درک کند از جمله این که: «حقوق آری، ناسیونالیسم نه». بجای این اصل اساسی ، سیاست « حقوق برابر با همه چیز فارسی» را پی میگیرد. و در عمل چپ «ناسیونال-سوسیالیست» از آب در میاید.
9- ماهیت این گروه به ظاهر چپ تفاوتی با گروه پان ایرانیست ندارد. هر دو شونیست اند و ناقض حقوق خلقها.