Skip to main content

خوب، نابودی زبان فارسی برای

خوب، نابودی زبان فارسی برای
Anonymous

خوب، نابودی زبان فارسی برای شما چرا اهمیتی دارد؟ نابود بشود که بشود، مگر زبان چیزی جز یک وسیله ارتباطی نیست؟ زبان فارسی که نابود شد، به عربی حرف می زنیم! تازه به نفع همبستگی کارگران و انترناسیونالیسم پرولتری هم هست. می دانید چند میلیون عرب و چند کشور عربی در جهان وجود دارد؟ این همه زبان غیر از فارسی در ایران در معرض خطر نابودی هستند، فارسی هم روی آن یکی دیگرها. چرا شما حساسیت به خرج می دهید؟ یا این که ریگی به کفش دارید؟

آقای محترم، دست از این کارهایت بردار. ردای کمونیستی برای شما خیلی خیلی گل و گشاد است. برو بچسب به آن هویتی که اندازه اش هستی آن هم هم اندازه شماست و به هم می آیید. بیخود تلاش نکن سوسیالیسم را به لجن بکشی. می خواهی مثلا تبلیغ کنی که سوسیالیسم = شوونیسم؟ خواب دیدی خیر باشه! هزار تا امثال شما روزی هزار تا از این مقاله ها با هزار اسم مستعار و هویت نامعلوم بنویسند، باز هم پیشینه چپ واقعی مشخص است. چپ آذربایجان یعنی پیشه وری، یعنی بهرنگی، یعنی ساعدی، یعنی سهند. برو ببین این افراد چه اندازه دلسوز زبان و فرهنگ ملت خود بودند. حالا شما آمده اید با نوشتن قصه حسین کرد شبستری می خواهید اینها را ببرید زیر سوال؟ خودت انصافا خنده ات نمی گیرد؟ عزیز من، درست است که جامعه ما جامعه ای است با سطح آگاهی های پایین، ولی نه دیگر تا این اندازه پایین!
سوسیالیسم یعنی نگاه علمی به پدیده ها. کمونیست دنبال عمیقترین تحولات اجتماعی است به همین دلیل تلاش دارد به عمیقترین دانش و علمی ترین ابزار تئوریک مجهز باشد. شما که حتی حقوق فرهنگی ملتها را انکار میکنی، شما را چه به کمونیسم. ارتباطی ندارید شما با کمونیسم. ارتباطتان با هویتهای سیاسی دیگری است. نمی دانم آن چپهای سابقی که به شما اجازه داده اند از نشانه ستاره سرخ این طور سواستفاده کنید، جواب وجدان خود را چه میدهند؟ این سمبل برای چه تعداد از همنسلان آنان مقدس بود. چه جوانهای شایسته ای که به خاطر آرمانهای سوسیالیستی، به خاطر رفاه و آزادی انسانها فدا شدند.
لابد این هم آزادی بیان است دیگر. از فردا من هم اسم خودم را می گذارم فمینیست و تبلیغ می کنم که زن باید بنشیند خانه و کارش باشد بچه زاییدن و پخت و پز و بشور بساب. از آن دست مقاله ها که شما می نویسید، من روزی 10 تا می نویسم. آن وقت ببینیم حال این دوستان چه طور خواهد بود.