Skip to main content

مسئولین سایت ایرانگلوبال،

مسئولین سایت ایرانگلوبال،
ناصر کرمی

مسئولین سایت ایرانگلوبال، جناب آقای توکلی، جدیدأ مقالاتی به زبان تُرکی آذری در سایت انتشار می یابد و نویسندءِ این مقاله ادعا میکند که تا کنون نمیدانسته که باید ترجمهء چنین مقالاتی به زبان فارسی هم آورده شود !. ببینید وقتی یک فرد که خود را نخبه و پیشگام و یا پیشوای قومی ساکن در دو استانی از ایران به عموم معرفی میکند، امّا این درک و شناخت و از آن سطح روابط اجتماعی و قوانین ژونالیستی و مناسبات فرهنگی و حتّی به اصول پایه ای تبلیغات سیاسی برای نظرات خودش برخوردار نیست، که بدون پای بندی به قوانین سایت ایران گلوبال، خود به این نتیجه برسد که ضرورت و مصلحت آن است که به زبانی بنویسد که دیگران بتوانند آنرا بخوانند، ...

با چنین فردی به این دیدگاه و فرهنگ و با چنین قومی در یک جغرافیا، زیر یک سقف زندگی کردن امری غیر ممکن میباشد و آینده ای شوم در انتظار سایر اقوام و همهء شهروندان ایرانی در راه هست.

رسانه های گروهی تُرک تبار به زبان تُرکی آذری با سرمایه گذاری های از هر سو از جمله ضد ایرانی فراوان است، اگر طرف صحبت این نویسنده فقط مردمان تُرک تبار هست، باید مقالات خود را در همان سایت ها و رسانه های دیگر انتشار دهد. چرا در سایت ایران گلوبال آنهم بدون ترجمه ؟.
تازه یکی از مسئولین سایت و همکار شما اقوام ایرانی کُرد و بلوچ را هم به این آنارشیسم و بی نظمی اجتماعی و سیاسی دعوت میکند، خوشبختانه هم میهنان کُرد و بلوچ ما از این شناخت برخوردار هستند، گرچه حقوق خود را همچنان پیگیری میکنند، امّا دست مردمان تُرک آذری را هم خوانده اند، که مردم تُرک آذری در گفتار و کردار و پندار با آنها همسو نیستند، و فقط در صدد فریب دادن آنها میباشند.
واقعیّت هست که برای من خواننده با شناختی که از هویّت و محتوای مقالات مانند این نویسنده و امثال آن دارم، به هر زبانی باشد، برای من اهمیّت ندارد، امّا مسائل جانبی چنین اعمالی خیلی وسیعتر از نوشتن به هر زبانی است. نویسنده و امثال آن با این اقدامات خود اهداف و مسائل دیگری را دنبال میکنند که بر کسی پوشیده نیست. بطور یقین هدف نویسنده زنده کردن و یا مطرح کردن زبان شفاهی تُرکی آذری و یا حقوق مدنی و اِتنیکی قوم تُرک نیست، بلکه اهداف سیاسی از قبل تعیین و محول شده است،

از سویی دیگر چنین عملی نشان از ضعف و زبونی و تهی و خالی شدن فرد از منطق و از فرهنگ سیاسی و اجتماعی، و دچار بحران هویتّی است، که خود را به هر آب و آتشی میزند، کسی نمیداند که چنین افرادی برای بقای نظام اسلامی به رهبری علی خامنه ای، فردا و پس فردا دست به اسلحه می برد و یا نه .

من فقط به یک نمونه اشاره میکنم، جنبش ضد اسلامی در جهان، و در اروپا، بویژه در آلمان، ترورهای اسلامی در فرانسه و سایرنقاط دیگر ( که مردمان تُرک در آن سهم بسزایی دارند) بطور مستقیم نظام اسلامی علی خامنه ای و حکومت ترکیه را زیر سئوال برده است، در همین راستا، علی خامنه ای در جدیدترین و آخرین سخنرانی خود، به حکومت و خاندان پهلوی حمله کرده است، یک پریشان حال دیگر در آمریکا، زیان پارسی را در سایت ایران گلوبال مورد حمله قرار داده است، تُرک تبار دیگر مقاله ای به زبان تُرک آذری در سایت انتشار میدهند، و همکار شما نظر زیر سبیلی رد کردن این اقدامات را ضد دمکرایتک هم تباران خود را دارند، همه و همه به خاطر این است که افکرا عمومی را از آنچه در اروپا و جهان میگذرد به انحراف بکشانند و تا بار بر دوش علی خامنه ای سنگینی نکند و همچنان با سرمایه های ملّی ایرانیان، در استانبول و آنکار تونلها و آسمان خراشهای جدید بسازند.

مردم تُرک آذری در جهان هیچ مشکلی و دشمنی به جز ایران و ایرانیان ندارند. طبق قوانین سایت ایران گلوبال باید چنین مقالات و امثال آن در اسرع وقت از سایت برداشته شوند، کوتاهی شما پشتیبانی از دیکتاتوری در ایران و در ترکیه میباشد و زیر پا گذاشتن اصول دمکراسی و آغاز عملی جنگ قومی در ایران برداشت میشود. ایران فردا جا و مکان مردمان با فرهنگ و با تمدن هست که با منشی شایسته در کنار هم سرنوشتی مشترک و مسالمت آمیز را دنبال کنند، اگر کسی با زبان فارسی و با سرزمین ایران مشکل دارد، از همان راهی که به ایران مهاجرت کرده است، میتواند از همان راه به سرزمین اجداد خود برگردد. ایران جای اقتدار گرایی کور قرون وسطایی نیست و پوزه اش بر زمین مالیده خواهد شد.