Skip to main content

آقای کرمی

آقای کرمی
اژدر بهنام

آقای کرمی
فرض را بر این بگیریم که آقای شاملی با اطلاع از مقررات سایت، این مقاله را به زبان ترکی منتشر کرده و خلاف مقررات سایت عمل نموده است.
نوشته اید: "ترورهای اسلامی در فرانسه و سایرنقاط دیگر ( که مردمان تُرک در آن سهم بسزایی دارند)"
فرض را بر این بگیریم که تروریست های فرانسه و اروپا از ترکی زبانان و یا به قول شما از "ترک تباران" بوده اند (که چنین نیست و این ادعای شما بی اساس است)
1- عمل منتشر کننده مقاله چه ربطی به "قوم ترک" و یا "مردمان ترک" دارد؟
2- این تروریستهای خیالی شما چه ربطی به "قوم ترک" و "ترک تباران" دارند؟
3- آیا تفکری به جز یک تفکر نژادستزانه و فاشیستی می تواند به چنین نتیجه سخیفی برسد که خلاف یک انسان را به حساب "قوم" و "تبارش" بگذارد؟

- نوشته اید: "مردم تُرک آذری در جهان هیچ مشکلی و دشمنی به جز ایران و ایرانیان ندارند"

آیا می توانید این ادعای یاوه و بی اساس را ثابت کنید؟

- نوشته اید: "طبق قوانین سایت ایران گلوبال باید چنین مقالات و امثال آن در اسرع وقت از سایت برداشته شوند"
آیا فکر نمی کنید که طبق مقررات سایت ایران گلوبال، باید اکثر نوشته های شما از سایت برداشته شوند؟

- نوشته اید: "ایران فردا جا و مکان مردمان با فرهنگ و با تمدن هست که با منشی شایسته در کنار هم سرنوشتی مشترک و مسالمت آمیز را دنبال کنند، اگر کسی با زبان فارسی و با سرزمین ایران مشکل دارد، از همان راهی که به ایران مهاجرت کرده است، میتواند از همان راه به سرزمین اجداد خود برگردد. ایران جای اقتدار گرایی کور قرون وسطایی نیست و پوزه اش بر زمین مالیده خواهد شد."
آیا شما از فرهنگ لازم برخوردار هستید که چنین گستاخانه مردمان ترکی زبان کشورمان را بی فرهنگ می نامید و می خواهید کسانی را که "با زبان فارسی و با سرزمین ایران مشکل دارد" از ایران بیرون بریزید و پوزه آنها را بر زمین بمالید؟

یکی از همکاران ایران گلوبال نظری را مطرح کرده است. آیا دمکراسی ادعایی شما این است که ایشان را سانسور و خفه کنید؟ آیا ایشان حق اظهار نظر ندارند؟