Skip to main content

آقای شاملی بابت جوابتان خیلی

آقای شاملی بابت جوابتان خیلی
Anonymous

آقای شاملی بابت جوابتان خیلی متشکرم. از آنجائی که اصول و قوائد سایت ایران گلوبال اجازه نمیدهد اسامی اشخاص ثالث را در اینجا بیان کنم لذا سعی میکنم بطور اعم نقش دوستان و همفکرانتان را توضیح دهم. اما قبل از هر چبز خدمتان عرض کنم که اتهامات آقای کرمی و "این آقا" را محکوم میکنم و ارزش بحث و وقت زدائی هم نمیبینم. اما برگردیم به اصل موضوع یعنی ارائه راه و حل مسائل ملی برای جنبش ملی آزربایجان تحت عنوان "راه سوم".
همشهری محترم آقای شاملی! نزدیک به دو دهه کشمکشهای فکری با عنوانهای گوناگون من الجمله تحت عنوان بایراقچیلار/ایرانچلار، بوتوو آزربایجانچیلار/تورانچیلار و استقلالچیلار/فدرالچیلار پیش رفته و همچنان هم نه به شدت قبلی بلکه در جلوه دیگر پیش میرود. ملاحظه میفرمائید که جنبش ملی آزربایجان هرگز از کمبود فکری و یا خلع عقیدتی و تزهای نظری رنج نبرده و نخواهد هم برد چون نظرپردازان زبادی داریم.

بر خلاف شما و خیلی دیگر ار "تئوریسینهای" موجود در جنبش ملی که هر دم سعی میکنید با تزهای مختلف رازگشای مسائل ملی باشید بنده معتقد هستم رمزصعود حرکت ملی تنها در همکاری و همیاری میان اکثر(لزوما نه همه) فعالان ملی نهفته است. لابد شما میگوئید این که چیزه جدیدی نیست. همه این راز را میداند. بله همه فعالان این راز را میدانند اما متاسفانه راه تحقق آن را نمیدانند. و اینجاست که ره نمائی شما در غالب راه سوم چیزی بیش از آب در آونگ کوبیدن نیست. چون که اصل موضوع همان نبود راه حل است و بس. پلاتفرم همکاری با کی و برای چی؟
اما اجازه بدهید به کامنت قبلی خودم برگردم و بطور اعم دوستانتان و بطور اخص نقش جنابعالی را در تضیف جو همکاری در میان فعالان حرکت ملی سرپوشیده نوضیح دهم.
همانطوری که واقف هستید جنبش ملی برون مرزی آزربایجان در سه نوع متفاوت در جریان بود و هنوز هم بنوعی هم هست. 1/ کنکرههای جهانی 2/ فدراسیون و انجمنهای محلی و کشوری 3/ سازمان و احزابهای فرا مرزی.
حالا برگردیم ببینیم در تضغیف کنگره جهانی آزربایجانیها نقش شما و دوستان فدرالیسیتان بررسی کنیم؟ میبینیم شما (سهم شما شاید زیاد نبود) و دوستان فدرالیست تان که از بیخ مخالف چنین تشکل بودید روزی با یک جناح و روز دیگر با جناح دیگر اعتلاف میکردید و هیزمبر آتش تضاد بودید به این امید که شاید استقلال طلبان میدان مبارزه را ترک کنند. با اگر درست اطلاع گرفته باشم رفتار شکننده دوستان نزدیکتان و خودتان را در همزیستی فعالان در شهر استکهلم و سوئد بدون تعصب بررسی کنید یقین که نواقص خود را بخوبی در خواهید یافت. در جمعی که تو سخنرانی نکردید به آن تجمع ارزش حظور نگذاشتید. چیزی بنام اعتلاف در راه اهداف مشترک واقعیت بیپگانه در میان فعالان استکهلم شد. علاوبراین اگر نقش وعضویتتان را در اعمال غیر اخلاقی و سیاسی سازمان فدرال دموکراتها در کوبیدن مخالفان همسنگرتان را بررسی کنید یقینا متوجه خواهید شد با سکوت و همراهی خود چقدر در تضعیف کل جنبش ملی برون مرز نقش داشته اید.
اینها توضیحات سرپوشیده بنده بود و طبعا بسیاری از این ادعاهای بنده را رد میکنید اما امیدوارم که این نوشته را از دریچه دشمنی نپنداری چونکه نقاط مشترک من و تو صد برابر بیش از اختلاف نظرمان میباشد.