Skip to main content

آقای ناصر کرمی

آقای ناصر کرمی
یونس شاملی

آقای ناصر کرمی
آفکار شما به قدری دور از واقعیت، دور از حقیقت، دور از عقلانیت است که امیدوارم انتظار نداشته باشید من برای پاسخ انها وقت بگذارم. جمله اولتان را از نگاه قلم ام بگذارم تا دیگران از ماهیت بقیه مطلب شما با خبر شوند.
مینویسید که، "ما ملتی به نام فارس نداریم، در زمان هخامنشیان ... این جغرافیا... پرشیا نامیدند. نام اصلی این سرزمین "ایران" ... به معنی سرزمین آریایی ها" می باشد.".
اولا، تاریخ تکوین ملت به تاریخ تکوین بورژوازی بازی میگردد و هیچ ارتباطی با دوره هخامنشیان (2500 سال پیش) ندارد. ملت فارس پروسه تکوین خود را دارد و شرایط تاریخی، سرزمینی، زبانی، فرهنگی این شکل گیری را در قرگذشته فراهم ساخته است. هخامنشیان چه ربطی به ملیت فارس کنونی در ایران دارند؟؟ نه زبانشان به هم ربط دارد، نه فرهنگشان، نه تاریخشان به دوره ملت سازی میرسد، و نه ارتباطی بین این دو

وجود دارد؟ اما جملات شما با توسل به معجزه این دو را به هم وصل میکنند. نتیجه نهایی تان نیز صددرصد نژادپرستانه است که میگویید "ایران سرزمین آریایی ها میباشد". این اظهار نظر با هیچ عقلی سازگار نیست. "آریایی" بی محتوا ترین مفهومی استکه در قرن 21 میشود از آن استفاده کرد. تازه تحقیقات ژنتیکی!! بعضی ها که در سایت بی بی سی هم منتشر شد نشان میداد که مردم ایران هیچ ربطی به نژاد آریایی ندارد. اساسا سخن گفتن از نژاد در عرصه بیولوژی حماقت آمیزترین کاریست که یک انسان ممکن است انجام دهد. اما شما ول کن تصورات ذهنی واهی خود نیستید. در چنین شرایطی من چه کمکی میتوانم به شما بکنم؟