Skip to main content

به آقای.... یونس شاملی، ...1-

به آقای.... یونس شاملی، ...1-
ناصر کرمی

به آقای.... یونس شاملی، ...1- لطفأ از عوامفریبی، تعزیه گردانی، و از موش و گربه بازی های کودکانه و از فرهنگ عامیانهءِ گوچه و بازار بی پرنسیپ خودداری کنید، اگر حرفی منطقی و یا مطلبی با پشتوانه و مورد تأیید مراکز معتبر دارید وارد بحث شوید، وگرنه میدان داری و سینه چاک کردن شما باعث خواهد شد، که دربین همان گروه و طیف محفلی و احساسی هم تبار خود هم بی اعتبار شوید.
2- من از شما سئوالی نکردم که شما با همان فرهنگ اقتدارگرایی پوچ و بی جهت خود را بر مسند استادی نشانده ای تا به من پاسخ دهید. من موضوعاتی را برای شما مفت و مجانی توضیح دادم، تا بار دیگر اگر در گفتگویی حضوری و یا مجازی بحثی از هخامنشی و پارسی شد، چاه جمکرانی و تاسو و عاشورایی خود را به میدان پرت نکنی و تا سریع شما را از بحث بیرون نیندازند.

3- واژهء "هخامنشی، پارسی"، زبان پارسی،سرزمین پارسه" از هم جدا شدنی نیستند، هخامنشیان برگرفته از اجداد بزرگ (هخامنش) این قوم و تیرهء ایرانی است، و" هویّت پارسی یا ملّت فارس، و زبان پارسی" زبان فارسی امروز برگفته از جغرافیای زیستی این قوم بنام" پارسه" بوده است، که مورخان از جمله یونانی آنرا به امپراطوری هخامنشیان نسبت داده اند که استان فارس امروز باقیمانده از آن سرزمین پارسه میباشد. چنانکه امپراطوری بزرگ رُم بر گرفته از شهر و یاجغرافیای کوچک رُم بوده است، و" زبان لاتین" بر گرفته از یک شهرک کوچک در اطراف شهر رُم بوده است. نام اصلی این سرزمین، ایران (سرزمین زیستی آریایی ها) بوده و هست، که تیرهء هخامنشی زیر مجموعه ای از ملّت و سرزمین ایران میباشد. این موضوع در تاریخ جهانی ثبت است.
4-اصولأ از آغاز تاکنون پارس، پارسی، هیچگاه به مفهوم نژادی، و قومی نبوده، و فقط بیانگر جغرافیا بوده است، چنانکه این جغرافیا " ساتراپ پارس" و یا ایالت پارس نام داشته و دارد.
5- آریا بی مفهوم هست و یا نیست به شما و امثال شما چه ربط دارد ؟، گذشتگان تیره های ایرانی ساکن سرزمین ایران امروز، از نزدیک به 3 هزار سال قبل خود را آریایی نامیده اند، و نسلهای بعد از آنها خود را چنین مینامند، آریا در وجود و در جوهر نام سیاسی" ایران" امروز نهفته است، جدا کردن نام آریا و ایران را از هم امری غیر ممکن است، تلاش شما و از شما بزرگترها بیهوده است.
6- شما در جایگاهی نیستید که به کسی کمک کنید، اگر میتوانید بخود کمک کنید، و کمی مطالعه کنید، تا با الفبا و مفاهیم "ملّت و پروسهء ملّت سازی" از دوران آنتیک تا به امروز و با واژه های مانند "بورژوازی" آشنا شوید. بطور کوتاه اشاره کنم قبل از شکل گیری ملّت در مراحل و سیستم تکاملی بورژوازی حداقل 5 نوع دیگر ملّت و ملت سازی وجود داشته است، ملّت ایران و هویّت ایرانی از همان امپراطوریهای بزرگ قبل و بعد از میلاد شکل گرفت که فلاسفهء مارکسیسم و لیبرالیسم آنرا مبدأ قانونمندی ساختاری و پیدایش هویّت سازی قرار داده اند.
اصولأ ملّت و هویّت پارسی و ایرانی یک امر باستانی، مانند مصری، اسرائیلی چینی، ژاپنی، هندی، یونانی، رُمی، و غیره میباشد. ملّت و هویّت پارسی و ایرانی و سرزمین ایران طبق قرارداده ای بین المللی مانند: " قرارداد وین، قرارداد وستفالن، قرارداد پاریس در اروپا، و یا بعد از فروپاشی امپراطوری ها و یا طبق رأی سازمان ملّل، و یا با شکل گیری بورژوازی شکل نگرفته است. از اینها گذشته تا کنون در ایران مرحلهء بورژوازی تا چه رسد به بورژوازی صنعتی شکل نگرفته است. آنچه در ایران به وقوع پیوسته است،نیمه سرمایه داری اشرافی فئودالی ملّی بوده است، که در نهایت آن با انقلاب مشروطه یک حکومت ملّی را تشکیل دادند،
7- بی اطلاعی شما به مسائل تا این میزان پایین هست که سلسهء پهلوی را بیناد گذار ملّت فارس و هویّت فارسی میدانید . شخص رضاشاه در سال 1935 میلادی نام پرشیا ( پارسی و فارس) را از روی نام بین المللی ایران برداشت. در واقع ایشان ضد پارسی و فارسی بود. ساختار سیستم در دوران خاندان پهلوی هم بورژوازی نبود
8- ایران مانند کشورهای عرب حوزهء خلیج فارس و در خاورمیانه و یا مانند مانند" ترکیه" نیست که در قرن 19 تآسیس شده اند. ترکیه طبق قرارداد "لوزان" 1923 میلادی تأسیس شده است. ولی چون حکومتهای آن به مفاد آن قرارداد پای بند نبوده است، وجود نام ترکیه بر این سرزمین بی اعتبار میباشد
9- تحقیقات ژنتیکی هم که در بی بی سی انجام گرفت تحت رهبری هم تبار شما علی خامنه ای به منظور پاکسازی تاریخی صورت گرفت که فاقد هر گونه اعتبار میباشد، شما و هم تباران شما باید افتخار کنید که اجازهء زیست در سرزمین ایران را دارید.