Skip to main content

حق این بود که کانون نویسندگان

حق این بود که کانون نویسندگان
Anonymous

حق این بود که کانون نویسندگان برای بزرگداشت صدمین سال تولد این نویسنده بزرگ تاریخ معاصر اقدام به برگزاری بزرگداشتی دو روزه می کرد و زندگی این مرد میدان ادب و سیاست در مقالات گوناگون نویسندگان و پژوهشکران مورد نقد برسی قرارمیگرفت. متاسفانه کانون نویسندگان غفلت میکند و میدان را برای مدعیان تحریف تاریخ و سوداگران سیاسی باز گذاشت..
در اینکه ان زنده یاد قلمی توانا و جادوئی داشته شکی نیست و لی متاسفانه نقش ایشان در سالهای پس از انقلاب منحوس اسلامی دستخوش الوده گی های حزبی و ناباوری است.برای نمونه به نقل قول زیر از اقای پرهام توجه کننید.

(فشار آقای به آذین و گروه او در این زمینه به جائی رسیده بود که به عنوان مثال، در روز های تشکیل جلسۀ هیات دبیران کانون که جز اعضای این هیات کسی دیگر در کانون حضور نداشت، آقای به آذین را می دیدیم که در معیت آقایان سیاوش کسرائی، هوشنگ ابتهاج، فریدون تنکابنی، و برومند- که چهار تن اخیر معمولاً یک قدم عقب تر از به آذین حرکت می کردند- ناگهان وارد کانون می شدند و به آذین، خطاب به ما پنج تن عضو هیات دبیران که تشکیل جلسه داده و به کار خود سرگرم بودیم فریاد می کشید و می گفت:" شما اینجا نشسته اید؟ما هاج و واج می پرسیدیم" کجا باید بنشینیم آقای به آذین؟، و او در جواب انگشتش را به سمت سفارت آمریکا می گرفت و می گفت: " آنجا، سفارت آمریکا. خلق آنجاست، و شما اینجا نشسته اید؟")