Skip to main content

پیش مرگه های کرد خانه های

پیش مرگه های کرد خانه های
Anonymous

پیش مرگه های کرد خانه های خلق ترکمن را در عراق تخریب میکنند

یک مقام عراقی: نیروهای پیشمرگه کرد با ویران ساختن خانه ها به دنبال تغییر بافت جمعیتی منطقه می باشند


گوناز تی وی: پس از سقوط صدام حسین اکراد عراقی فرصتی تاریخی به دست آوردند تا حقوق پایمال شده خویش در عراق را به دست آورده و منطقه ای خودمختار تشکیل بدهند. اما زیاده خواهی ها و افکار انضمام طلبانه اکراد و به خصوص گروه های تروریستی کرد باعث شروع اقدامات غیر انسانی از سوی دولت اقلیم شمال عراق شد و در این راستا بسیاری از مناطق تاریخی تورکمن های عراق با زور اسلحه از دست تورکمن های غیر مسلح خارج گردید و تعداد کثیری از تورکمن ها نیز مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شدند. این اقدامات که با سکوت دول همسایه و به خصوص دولت ترکیه صورت گرفته باعث شده تا اخیرا وزرای عراقی نیز نسبت به اقدامات اکراد واکنش نشان دهند.

به گزارش گوناز تی وی، وزیر مشاور در امور استان ها و مجلس نمایندگان عراق گفت: نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در پایان درگیری های خود با داعش در منطقه جلولاء ۷۰۰ خانه را تخریب کردند و این کار در راستای تلاش ها برای تغییر بافت جمعیتی مناطق موردمناقشه‌ انجام می شود.

احمد الجبوری در کنفرانسی خبری افزود: در درگیری های بین نیروهای پیشمرگ و عناصر داعش در شهر جلولاء واقع در ۷۰ کیلومتری شرق بعقوبه تنها ۴ خانه شهروندان این شهر ویران شد، اما نیروهای پیشمرگ پس از پایان درگیری ها با هدف تغییر بافت جمعیتی در این شهر ۷۰۰ خانه را تخریب کردند.
الجبوری با تاکید بر اینکه بر اساس ماده ۱۴۰ قانون اساسی عراق تخریب خانه ها در مناطق مورد مناقشه جایز نیست، افزود: اقدامات مشابهی در سلیمان بیگ، زومار و موصل نیز صورت گرفته است.
وی ضمن تاکید بر اینکه سوء استفاده کردها از اوضاع امنیتی در عراق پذیرفتنی نیست، افزود: اکنون خواست همه عراقی ها آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش در عراق و طرد جنایتکاران داعشی از خاک این کشور است.

گفتنی است یکی از مهمترین مناطق عراق که با سیاست های تغییر بافت جمعیتی از سوی اکراد مواجه شده شهر کرکوک می باشد. کرکوک به عنوان یکی از تاریخی ترین سرزمپن های ملل تورکمن محسوب میشود که از دهه ها قبل مورد هجوم و طمع اکراد قرار گرفته و قتل و عام های بسیاری نیز از طرف اکراد بر علیه ملت تورکمن در کرکوک انجام شده و هم اکنون نیز با بی ثباتی عراق تورکمن های بی دفاع و غیر مسلح توان مقابله با تروریسم کُرد را نداشته و کرکوک توسط اکراد تصرف شده است.

هم‌اکنون به غیر از تورکمن ها که مردمان بومی کرکوک به شمار می روند،اقوام مهاجری چون کُرد و عرب نیز جمعیت شهر را تشکیل می‌دهند. کرکوک هم‌چنین یکی از مراکز نفتی عراق است و گفته می‌شود ۴۰ درصد صادرات نفت عراق از این شهر است