Skip to main content

سرزمین ایران، مانند چندی از

سرزمین ایران، مانند چندی از
ناصر کرمی

سرزمین ایران، مانند چندی از کشورها دارای دو نام هست:
1- : یک نام درونی در جغرافیای سیاسی خود، بنام ایران ( سرزمین آریایی ها) که تاریخی 3 هزار ساله دارد و در سال 1935 رضاشاه آنرا کشف نکرده است. حتّی مغولها نام ایران را حفظ کردند، دو قومی که با نام ایران . پرشیا مخالفت و دشمنی دارند و داشتند، دو قوم تُرک و عرب بودند و هستند، و در پی نابودی آن بودند و هستند. ...

2- یک نام بین المللی بنام "پرشیا، پرسیس، پرزین) که بر گرفته از جغرافیای زیستی هخامنشیان " منطقه و ایالت پارسه" این دو نام از دوران آنتیک تا کنون هم زمان بر روی سرزمین ایران بوده و هنوز هم در خارج از کشور بکار گرفته میشود. تنها کاری که رضاشاه کرد، نام بین المللی و خارجی سرزمین ایران یعنی "پرشیا" را برداشت، و در عرصهء بین المللی هم نام "ایران را گذاشت" تا نام خارجی و بین المللی ایران با نام درونی و میهنی یعنی" ایران" یکسان شود.
"پرشیا" بر گرفته از جغرافیای سرزمین پارسه در جنوب غربی و جنوب ایران هست ، امّا نام " ایران" همهء تیره ها و جغرافیای زیستی آنها و تمام فلات ایران را در بر میگیرد، گرچه پرشیا و پارس هم تمام جغرافیای ایران امروز و بسیار فراتر از آنرا هم شامل میشده است. نازیسیم در اروپا بر تغییر نام پرشیا به ایران ( سرزمین آریایی ها) نقش اساسی داشته است. جوهر کلام: نام ایران امروز چه "ایران" باشد و چه پرشیا و یا پارس، در ماهیّت امر تغییری حاصل نمی شود، مفهوم تاریخی، سیاسی، و مردم شناسیِ " ایران" همان "پرشیا" هست و "پرشیا" همان "ایران" است.
3- برای نمونه کشور آلمان، هم مانند ایران دارای دو نام میباشد 1- Deutschland (دویچلَند) که این نام در درون این کشور بکار گرفته میشود 2- Germany (ژرمنی) که این نام بین المللی آلمان میباشد، تازه این کشور و مردم نام دیگر هم دارند، فرانسوی ها و ما ایرانیان به ین سرزمین و مردم آن آلمان و آلمانی هم می گوییم. یک فرد آلمانی در درون کشور می گوید من یک " دویچه" هستم و در عرصهء بین المللی، خود را یک "ژرمنی" معرفی میکند، این دونام تغییری در ماهیّت امر آلمان و آلمانی حاصل نمیکند و در مورد ما ایرانیان هم " ایران" و "پرشیا" تغییری بوجود نخواهد آورد. پارسه و پرشیا زی مجموعه ای از ایران میباشد.
4- دو قوم ایرانی کُرد و بلوچ را همانطور که در نوشتار قبل و در نوشتارهای دیگر هم به آنها اشاره کرده ام، از اقوام مهم ایرانی، و از پایه های مهم و متعلق به سرزمین و نام ایران ( سرزمین آریایی ها) میباشد، که نویسنده مقاله بالا در پراکنده گویی خود، تلاش در واژگونی مطالب دارد.
5- سرزمین امروز ایران نه فقط به ایرانیان ( آریایی ها) تعلق دارد، بلکه به تمامی مردمانی که به این سرزمین مهاجرت کرده، بشرطی که به این سرزمین و تاریخ آن تعهد نشان دهند و به آن عشق بورزند، و تابع قوانین کشوری و بین المللی باشند.
6- ایران باستان برای کارشناسان امور باستان شناسی و ایران شناسی کاملأ روشن میباشد، و بر کتیبه ها و دیگر آثار باستانی شفافیّت بخشیده اند و می بخشند، و این تحقیقات ادامه خواهد داشت که در نظام جمهوری اسلامی تلاش بر نابودی و انکار آنها را دارند،
7- خیلی جالب هست، که مردمی مهاجم تُرک در سرزمین آسیای کوچک ( ترکیه امروز) این سرزمین اقوام ایرانی از جمله کُرد را با شمشیر و اسلام تسخیر کرد و نام خود را در سال 1926 میلادی بر این سرزمین گذاشته اند: ترکیه ( سرزمین تُرکها) امّا نام سه هزار سالهء ایران ( سرزمین آریایی ها) بی اعتبار هست و در سال 1935 میلادی کشف شده و بدستور رضاشاه بر این سرزمین گذاشته شده است،
8- برای تمامی نوشتار های تاریخی و باستان شناسی و ایران شناسی و منطقه شناسی، همچنان مسئولیّت را می پذیرم و در هر مکان و زمان آمادهء پاسخگویی بر درستی داده های خود خواهم بود.

9- مردم تُرک تبار باید از این فرهنگ خرابی و نابودی تاریخ و تمدن دیگران، و از این اسلامگرایی کور، برای کسب هویّت خود دست بردارند، و پای بند قانونمندی و قوانین بین المللی و کشوری داری و روابط بین مردمان و ملیتّهای دیگر باشند، در غیر اینصورت عرصهء زندگی کردن در ایران و در ترکیه و در منطقه را بر خود تنگتر خواهند کرد.