Skip to main content

عنوان مبالغه آمیز و غیر واقعی

عنوان مبالغه آمیز و غیر واقعی
ناصر کرمی

عنوان مبالغه آمیز و غیر واقعی ( سایت ضد آذربایجانی ایران گلوبال را تحریم کنید) مقاله ای از فردی بدون شناخت در امور دانستنیهای عمومی و فاقد درک از علوم و سیاست بنام امین موحدی باعث شد، که نظرات در پانویس این پراکنده گویی را بخوانم، در دو کامنت مشاهده کردم که فردی بنام Anonymous نوشته های من را توهین و دروغ و دست آخر مرا دیوانه نامیده است.
من طبق قرارداد و تعهد قبلی با سایت ایران گلوبال، در هر زمان و مکان و در هر محفلی و نشستی پاسخگوی مطالب مستند و امروزی مطابق با داده های تاریخی و مردم شناسی بوده و خواهم بود. در فرهنگ ما توهین و دروغ و فحاشی جایی ندارد. با استناد به همین سایت ایران گلوبال فحاشی و جعل و واژگونه نگاری یکی از شاخص های اصلی و ستون تمدن سازی و فرهنگ تُرکی است.

ادعای "ضد آذربایجانی بودن سایت ایران گلوبال" همانقدر بی اساس است، که تُرک تباران ادعا میکنند بجای مهاجرت آنها در قرن 12 به قفقاز و به ایران و ترکیه، آنها هزاران سال در آناتولی سکونت داشته، و یا زبان آوایی غیر نوشتاری و بدون الفبای تُرکی را به زبان و خط سومری نسبت میدهند، و زبان ابتدائی بر گرفته از طبیعت خود را "مادر " همهء زبانهای موجود در جهان ارزیابی میکنند. تاریخ کذایی و سراسر دورغی را که کمال آتاتورک برای مردم تُرک تهیه و تنظیم کرد، خود بخود از بین رفت و بی اساسی آن بر همگان ثابت شد و میشود، که این خود باعث سرگردانی و بحران هویّت مجدد در جوامع تُرک تباری است که مشکلات گذشته را برای خاورمیانه تازه و پیچیده تر کرده است.


من بارها اقای کیانوش توکلی را متهم کرده ام و هنوز بر این نظر هستم که ایشان در سایت ایران گلوبال بیش از حد از مردم تُرک اذربایجان طرفداری یکجانبه کرده و میکند، و این نوشتهء امین موحدی را تاکتیکی برای باز کردن عرصهء بیشتر برای تُر ک تباران در این سایت و یا سر پوش گذاشتن بر جانبداری بدون مرز آقای توکلی از مردم تُرک اذربایجان است. تنها بنا به اعتراض به عملکرد و جانبداری آقای توکلی از تُرک تباری چند ماهی است که من مقاله ای در سایت ایران گلوبال نمیگذارم. افسار گسیختگانی را در فحاشی به مادران ما آزاد گذاشته است،

امید دانا انتشار دهندهء این ویدئوی زشت و غیر اخلاقی، کودکی کم تجربه است ولی کسانیکه آنرا به میدان فرستاده اند، بیخردانی هستند که با همین فرهنگ کم عمق و دریده سقوط رژیم پهلوی و پیروزی آخوند ها را هموار نمودند. همین مردم . طبقه، تا دیروز آذربایجان را سر ایران، و از اسب سورای سردار ملّی ساختند.


مردم تُرک اذربایجان 2 راه و روش در پیش دارند، 1- با احترام خاص به تاریخ و فرهنگ و تمدن ایرانی که به قدمت تاریخ و تمدن بشری است، بدون هیچ ادعایی به حقوق شهورندی و فردی خود در ایران قانع شوند، 2- در غیر اینصورت میتوانند همهء تُرک تباران را در سراسر ایران در دو استان آذربایجان شرقی و اردبیل جمع آوری و تشکیل حکومت مخصوص خود را دهند و به زیر مجموعه ای از حکومت ترکیه تبدیل شوند
.
اگر مردم تُرک آذربایجان بر این عقیده و نظرهست، که مانند سلجوقیان در ترکیه که 6 ملّت را نابود و در بدر کردند و همهء تاریخ و تمدن مردمان گوناگون گذشته و حال را خراب کردند و بعد در قرن 20 نام ترکیه را بر آن گذاشتند،
میخواهند در ایران هم چنین کاری را بکنند، این آرزو تا ابد در قلب و نهاد آنها خواهد ماند، و عملی نخواهد شد، و باعث فرسایش و نابودی خودشان را در پی خواهد داشت.