Skip to main content

به اقای لاچین .... Lachin…

به اقای لاچین .... Lachin…
ناصر کرمی

به اقای لاچین .... Lachin…. ..... رسانه ای تلویزیونی بنام 3 Sat بطور رسمی و حقوقی به زبان آلمانی وجود دارد که از مشارکت شبکه های تلویزیونی 1 و 2 رسمی آلمان و از تلویزیون رسمی کشور اطریش و کشور سویس مطالب خود را تهیه و تنظیم میکند. برنامه این رسانه 3 Sat، بسیار جالب میباشد و مضوعات ادبی و فرهنگی و تاریخی آن از اعتبار خاصی برخورد ار میباشد، که گاهی اوقات در طول تمام هفته یک موضوع محوری مثلأ تاریخی و مردم شناسی و زبان شناسی را در دستور کار خود برای اطلاع رسانی شهروندان این چند کشور قرار میدهد.

اتفاقأ موضوع محوری هفته قبل این شبکه، در مورد چگونگی شکل گیری کشوری جدید بنام ترکیه و بررسی مهاجرت مردمان تُرک تبار به قفقاز و به ترکیه و به ایران بود. در بررسی تاریخی 500 سالهء مردم تُرک تبار کارشناسان و اساتید دانشگاهی از کشورهای آلمان، اطریش، سویس و حتّی فرانسه شرکت داشتند.

با کمال تاسف باید بگویم که تمامی ادعاهای تاریخی و زبانی مردم تُرک تبار را به چالش گرفتند و با تبسمی معنی دار همه را مردود شمردند، حتّی شخص کمال آتاتورک و ادعاهای او را.

کوتاه سخن هر آن مطلبی را که من در رابطه با مردم تُرک تبار نوشته و بر زبان آورده ام ام بر گرفته و آموخته از کتابهای معتبر به زبان آلمانی است، که همهء آنها را کارشناسان و اساتید تاریخ و جامعه شناسی و در رشته های تخصصی دیگر مورد تأیید قرار دادند. مطالبی را که من تاکنون به آنها اشاره کرده ام شاید تناسب یک به هزار این مورخان و تُرک شناسان (تورک لوگ) هم نمی باشد.

بنا بر این شما بجای اینکه من را نژادپرست و هیتلری و ضد تُرک بنامید، بروید یقهء دانشمندان اروپایی و یا از این چهار کشور نامبرده را بگیرید، و دانشگاهها و علوم تحقیقی آنها را تعطیل کنید. من با کمال آگاهی و اعتماد به نفس میگویم که به هیچ کس و به مردم تُرک تبار هیچگونه توهینی نکرده ام و نخواهم کرد، و اگر در جایی خارج از روش روشنگری و تحقیق و خارج از میدان سیاست ورزی دانش محور و متداول روز به کسی توهین کرده ام حداقل از آن شجاعت کم برخوردار هستم که صد بار پوزش بخواهم.

شما و هم تباران شما چه بخواهید و چه نخواهید نام جغرافیای این سرزمین امروز و فراتر از آن " ایران" به معنی "سرزمین آریایی ها آنجا که آریایی زندگی میکنند" بنام گذاری شده است و این نام در تاریخ جهانی ثبت هزاره ها میباشد و خود کتابی بزرگ از تاریخ انکار ناپذیر جهانی است.......
آریایی بودن یک فرهنگ است و به رنگ مو وچشم و به قد و قواره هم اصلأ ربطی ندارد، همانطور که می بینید ما ایرانیها مردمانی قد کوتاه سیه چهره و زشت هستیم، ولی نسلهای گذشته ما و تاریخ و فرهنگ این سرزمین و نام این سرزمین بر این مبنا پایه ریزی شده است.
اگر مردمان کارگر مهاجر تُرک به المان تا ده نسل دیگر اجازه یافتند، نام سرزمین و تاریخ و فرهنگ مردم و سرزمین آلمان را خدشه دار کنند(حتّی شهرکی از کشور آلمان) انوقت شما هم مجاز خواهید بود در ایران چنین کاری را ادعا کنید. چطور ممکن است نام ترکیه در تاریخ 1926 میلادی که هنوز هک یک قرن نشده است بر روی سرزمین آسیای میانه گذاشته شده است، زیر سئوال نرود ، امّا نام ایران و آریایی بودن که قدمت هفت هزار ساله دارد برای شما مشکل آفرین شده است، تلاش شما با گلآویز شدن به تاریخ ایران آب در هاون کوبید میباشد، همان بهتر که در پی کسب حقوق شهروندی خود باشید.

به هم تبار خودتان که " رد پای سگ را در ادبیّات فارسی" مورد بررسی قرار میدهد، سفارش کنید، که "رد پای تُرک تباران را در خاورمیانه و فققاز و ترکیه و ایران مورد بررسی قرار دهد" که چه فجایع و مصیبتهایی را ببار نیاورده و نخواهد آورد. که کلآ روند و پروسه تکامل و توسعه و دست یابی به دمکراسی و بر قراری آسایش و امنیّت را مسدود کرده است.