Skip to main content

.این قسمت هایی از تنها خبری !

.این قسمت هایی از تنها خبری !
Anonymous

.این قسمت هایی از تنها خبری !! هست که ایرنا, خبر گذاری رسمی جمهوری اسلامی ایران در مورد المپیک اروپایی آزربایجان مخابره کرده. با خواندن این خبر به عمق حسادت و دشمنی ایران را نسبت به آزربایجان پی میبرید. <<< تهران- ایرنا- اولین دوره بازیهای اروپایی که اولین جشنواره ورزشی به سبک المپیک در قاره اروپا محسوب می شود، با قدرت نمایی جمهوری آذربایجان میزبان بازیها آغاز شد.

جمهوری آذربایجان 6.5 میلیارد پوند برای آماده سازی ورزشگاهها و زیرساخت ها برای برگزاری این بازیها هزینه کرده است، به امید آنکه این کشور را به عنوان یک کشور مدرن در اروپا مطرح کند.

این قسمت هایی از تنها خبری !! هست که ایرنا, خبر گذاری رسمی جمهوری اسلامی ایران در مورد المپیک اروپایی آزربایجان مخابره کرده. با خواندن این خبر به عمق حسادت و دشمنی ایران را نسبت به آزربایجان پی میبرید. <<< تهران- ایرنا- اولین دوره بازیهای اروپایی که اولین جشنواره ورزشی به سبک المپیک در قاره اروپا محسوب می شود، با قدرت نمایی جمهوری آذربایجان میزبان بازیها آغاز شد.

جمهوری آذربایجان 6.5 میلیارد پوند برای آماده سازی ورزشگاهها و زیرساخت ها برای برگزاری این بازیها هزینه کرده است، به امید آنکه این کشور را به عنوان یک کشور مدرن در اروپا مطرح کند.

براساس اعلام وزیر ورزش جمهوری آذربایجان، مراسم خیره کننده افتتاحیه اولین دوره بازیهای اروپایی با هزینه 100 میلیون دلار در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شد. این مراسم در استادیوم جدید المپیک با ظرفیت 70 هزار نفر که بهار امسال تکمیل شد، برگزار شد. در این مراسم دو ساعته شمار زیادی از هنرمندان این کشور به هنرنمایی پرداختند.

آزاد رحیم اف وزیر ورزش جمهوری آذربایجان گفت: تا پایان بازی ها نمی توانیم هزینه برگزاری این رقابتها را مشخص کنیم.

مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک 2012 لندن در مدت چهار ساعت و با هزینه 42 میلیون دلار برگزار شد.

مراسم افتتاحیه بازیهای اروپایی در مدت زمان نصف المپیک لندن و با حضور بازیگران بسیار کمتری که در واقع داوطلب بودند برگزار شد، با این حال این مراسم دو برابر بازیهای المپیک لندن هزینه دربرداشته است.

بیش از 6 هزار ورزشکار به نمایندگی از 50 کشور اروپایی در مدت 17 روز برگزاری این بازیها رقابت می کنند. هرچند تصمیم گیری در مورد عدم اعزام بسیاری از شناگران برتر اروپایی به این بازیها جنجال برانگیز محسوب می شود.

جمهوری آذربایجان یکی از کشورهای کمتر شناخته شده در عرصه ورزش در اروپا محسوب می شود. اما این نکته اهمیت چندانی برای هواداران آذربایجانی ندارد.

تیم میزبان با سه مدال طلا در اولین روز رقابتها مورد حمایت بسیار زیاد هواداران قرار گرفت.

کشتی محبوبیت زیادی در آذربایجان و ارمنستان دارد. با این حال به علت تنشی که میان دو کشور وجود دارد، هنگام مسابقه المان مختارف آذربایجانی با رومن آمویان ارمنستانی در وزن 59 کیلوگرم که با پیروزی کشتی گیر آذربایجانی پایان یافت، حریف ارمنستانی از سوی هواداران هو شد. >>>