Skip to main content

جناب لوای متاسفانه فعالان

جناب لوای متاسفانه فعالان
Anonymous

جناب لوای متاسفانه فعالان حرکت تورکگرای که به غلط نام اذربایجان را یدک میکشد نتنها هنوز بالغ نشده اند بلکه متاسفانه روز بروز نیز از عقلانیت دور میشوند من افق روشنی برای این حرکت نمبینم جز بد نام کردن و ضرر زدن به اذربایجان کار دیگری انجام نداده اند.
جدای از تلقین دروغهای تاریخی یکی بودن جمهوری اذربایجان و اذربایجان واقعی در ایران، نوشته شما در بهترین حالت چیزی جز وارو.نه فکر کردن و عقده گشای نیست و از این نوشته عجولانه جز نفرت و تضعیف موقعیت حرکت ملی و بد نام کردن ان که گوی این حرکت ( حتما اینگونه است) چشم به خارج از مرز دارد و. یا اینکه وابسته به انجاست معنای دیگری خارج نمیشود. این المپیک افتخار ما نمیتواند باشد چه ربطی به ما دارد شما به جای توجه به مشکلات ما مانند کودکان برای کنف کردن دشمنان ذهنی خودتان دوست دارید نام ما را هم با زور به این قضیه فرو کنید

این سخنان سطحی محصول مستقیم مجری بودن شما در گوناز است دقیقا جناب حمدالله سلیمانی فرد( اراز سلیمانی) نیز عین همین جملات را در صفحه فیسبوک خود منتشر کردند.
اولا این مسابقات نتیجه لابی گری و خرج کردن پول از طرف جمهوری اذربایجان و سیاستهای تقابل با روسیه است که قابل تقدیر است.
نکته جالب توجه شروع مسابقات و روشن شدن مشعل المپیک از اتشکده زرتشت دوره ساسانی در باکو است که شما طی سخنانی در گوناز کلا فرمودید که زرتشت را قبئول ندارید. من نمیدانم چرا جمهوری اذرایجان این مسابقات را از جای مربوط به ده ده قورقود و اغوزخان کبیر شروع نکردند شاید چون خودشان هم میدانستند که این شخصیتهای ارزشی برای دنیا ندارند!

افتتاحیه این مسابقات جز ضعیفترین افتتاحیه های المپیک تا به امروز بود به دلیل مسائل سیاسی پیش امده بین پارلمان اتحادیه اوروپا و جمهوری اذربایجان ( تا جای که دولت جمهوری اذربایجان حضور شاخه حقوق بشری این پارلمان را تمدید نکرد و دفتر ان را بست) در افتتاحیه این مسابقات جمهوری اذربایجان تاکید دیوانه واری به روی پرچم و کشور خودش داشت که تا به حال دیده نشده است. علاوه بر ان با جمع کردن تمام جوانان از اوروپا در مقابل چشم انها به جای شادی و هیجان که لازمه افتتاح مسابقات ورزشی بود نیم ساعت با فلسفه و کلاس درس مردم را خسته کرد تا جای که کمتر میشد فلش عکاسان را دید چون چیزی نبود جز چند مینیاتور کاغذی یک متری ان هم برای چشمانی که در فاصله 500 متری نشسته بودند.
جمهوری اذربایجان و ترکیه طی قرار دادهای امنیتی با جمهوری اسلامی در سرکوب ملت ما در اذربایجان ایران و دور زدن تحریمها نقش اساسی ایفا میکنند. طی مقاله ای نشان دادم و خود احمد اوبالی نیز طی سخنانی در گوناز نوشت که پارلمان اذربایجان جنوبی و کنگره اذربایجانیان جهان را نیز جمهوری اذربایجان نابود کرده است. در کتابهای تارخ معاصر نوشته شده به دست نویسندگان جمهوری اذربایجان مانند اوردوبادی می خوانیم که اهالی باکو کارگران تبریزی شاغل در چاههای نفت را می کشتند و با انها برخورد غیر انسانی داشتند بعد از استقلال این جمهوری نیز نمونه بر خورد غیر انسانی انها با ملت ما را میتوان به وضوح در مرز ایران و جمهوری اذربایجان دید.

با چشم پوشی بر روی همه این حقایق بدون توجه به ضرر و زیان سخنان فوث العاده احساسی و شخصی خودتان در واقع بی ارزش بودن منافع ما از نظر حرکت ملی تورکگرای را یکبار دیگر نشان میدهید.
متاسفانه من چندین ماه کمتر به فضای مجازی سر میزنم بعد از اتمام مشکلاتم به شکلی مستند با ارائه اسامی مسئولان این جمهوری خیانت اشکار انها به تبریز را طی مقاله ای منتشر خواهم کرد که بیشتر در کنار هم خوش باشیم.
جمهوری اذربایجان یا اران جز سه شهر جدا شده قفقازی چیزی دیگری نیست تا همین اواخر در تمام نوشته ها به انجا مسلمانان قفقاز گفته میشد و فاقد هویت مشخصی بودند. موسیقی مقامی ان موسیقی مقای اذربایجان در ایران و نامش هم نامی است که از ما دزدیدند و این را محمد امین رسولزاده بنیانگذار این جمهوری خودش اعتراف میکند.
نظامی هم در جای جای اشعارش خودش را نه متعلق به این جمهوری که متعلق به ایران میدانست و اشعارش هم فارسی است و روحش هم از تفکرات شما بی خبر است اما چون دولت فعلی ایران اسلامی است هر کسی سنگی به ما می اندازد که در اینده نزدیک رفع خواهد شد. اگر فرهنگی که از جاز تا سنفونی و مجسه سازی و غیره را که روسها به این جمهوری اوردند و فرهنگ دزدیده شده از ما را جدا کنیم من فرهنگ مخصوصی که بتوان ان را به این جمهوری نسبت داد نمبینم.