Skip to main content

آقای لوایی... کاش این بازیها

آقای لوایی... کاش این بازیها
lachin

آقای لوایی... کاش این بازیها افتتاح نمیشد و شما این لینک را نمی فرستادید... همانطور که انتظار می رفت با افتتاح این بازی ها , به جای اینکه فرهنگ ما غلیظ تر دیده شود هر روز رقیق و رقیق تر میگردد و من میترسم در مراسم اتمام این بازیها دیگر از من شما خبری نباشد و فرهنگ ما کاملآ محو گردد.طبق نظر این آقایون و آذرگون ها دیگر برای ما نه فرهنگی ماند و نه گلزاری.ما که ( آذری ) هستیم ریشه ای از آریائی ها . زبانمان که آذری است آن هم یکی از شاخه های زبان ایرانی است. قیافه ما هم ایرانی است بخاطر اینکه چشم مغولی نداریم. مهاجرینی هستیم که تازه میهمان این آقایون شدیم. جمهوری که مسابقات اروپائی در ان در حال برگزار شدن است, جمهوری آران هست. مشعل این بازی ها هم از آتشکده ساسانیان به استادیوم آورده شد. موغامات ما ن را از فارسها و جاز و سمفونی را از روسها دزدیده ایم . پس می ماند گجیل قاپوسی و ساری قلی خان..

خداد به داد این ملت بی فرهنگ برسد و اگر نرسد بایستی به باکو بهشت برویم تا احساستمان هویّت پیدا بکند وگرنه روز را شب و شب را روز نشان خواهیم داد ..آقای لوائی من نمی دانستم به غیر از زبان اذری ایرانی یک زبان دیگری هم داشتیم که اصلا من اطلاع نداشتم . این زبان ماکیاولی را در «چرانداب » تبریز صحبت میکنند و یا در «باغ مئشه؟» حتم دارم که این زبان نه در «قره باغ گوچه سینده»
صحبت میشد و نه در« صاحب الامیر میدانیندا.».نه در«زیندان دربندینده» و نه در « قونقا باشیندا» , و نه در «قره آغاچدا » و نه در «ششگیلاندا» پس این زبان (( ماکی یاغلی )) در کجا صحبت میشد؟؟؟؟