Skip to main content

جناب آزرگون

جناب آزرگون
محمدرضا لوایی

جناب آزرگون
1- این مسابقات اگرچه در باکو اجرا می شوند اما المپیک اروپایی نام دارد و فابل استفاده و یادگیری برای ورزشکاران. از همین روی اکثر کانالهای ورزشی دنیا مدام نشانش می دهند.
2- خود ترکیه چندین مدال کسب کرده و هر روز این بازیها را پوشش می دهد. در حیرتم که ندانسته همین طور یک چیزی می گویید.
3- ما نمی گوییم که ایران این بازیها را پوشش دهد. اتفاقن هر چه بیشتر سانسورش کند مردم آزربایجان جنوبی آن بی عدالتی و ستم را بهتر درک خواهند کرد. مثل ستمی که در حق تراکتور کردند.
4- شما خیانت را با ادبیات اطلاعات ایران تعریف میکنید. از نظر ما سانسور این بازیها توهین به شعور مردم آزربایجان جنوبی بود. چون چه شما انکار کنید و چه ماست مالی کنید، اقبال و طالع و فرهنگ و زبان آزربایجان جنوبی و آزربایجان مستقل واحد است و آنها نسبت به هم حس مشترک خودی و ملی دارند. بنابراین خیانت از جانب

شما و مدیای سلطه و استعمار صورت می گیرد. خیانت از منظر ما این است که زبان و فرهنگ ملتی را از بین می برید و هراس آن دارید که اگر این بازیها را پوشش دهید غرور ملی مردم آزربایجان جنوبی افزایش خواهد یافت. خیانت چیست؟ خیانت زبان پارسی را در قلمروهای ترکی ما جولان دادن می باشد. خیانت این است که به زور قدرت و تلویزیون دولتی و آموزش و پرورش پارسی بچه های ترک زبان را از آغوش زبان و فرهنگشان دور نگه می دارید. دیگر خیلی وقت است که مفاهیم خیانت را فقط از زبان شما نمی شنویم. اتفاقن در این مورد نوشته ای دارم که چاپ خواهد شد.
5- هدف ما اعتلای آزربایجان جنوبی است و رساندن آن به افق های رهایی و آزادی. و در این راستا نه از پان پارسیسم و نه از اطلاعات دولتی ایرانی شما هیچ ابایی نداریم. مردم آزربایجان آنچه را که مطلوب اهداف خویش بداند انجام خواهد داد و می دهد. ما جهانی می اندیشیم و برای رسدن به اهدافمان به خوبی می دانیم که هیچ رسانه ای در داخل ایران اسلامی و فارسی نداریم. پس اگر مدیای خود را می آفرینیم باکی نیست. این حق ماست و شما حق دخالت در سرنوشت ما را ندارید. که سالهاست سرنوشت ما را در سلطۀ خویش سرکوب کرده اید. وقت آن است که از کار شوم دست بردارید.