Skip to main content

تیم جمهوری آذربایجان یا تیم

تیم جمهوری آذربایجان یا تیم
Anonymous

تیم جمهوری آذربایجان یا تیم ایران و روسیه؟
مدال آوری تیم جمهوری باکو در مسابقات اروپایی به شیوه ی قطری و با استفاده از ورزشکاران وارداتی
در رشته ژیمناستیک آرتیستیک و ماده پارالل، اولگ استپکو تنها مدال طلای میزبان را کسب کرد. اما وقتی تلویزیون دولتی این کشور با او مصاحبه کرد، به زبان روسی پاسخگوی سوالات بود که اظهاراتش به صورت همزمان، به زبان آذری ترجمه می‌شد.
"ایرینا زارتسکا" برنده تک مدال طلای آذربایجان در کاراته زنان، "آندری کازوسیوناک" نایب قهرمان سامبو، "ختاگ گازاموف" قهرمان ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد، "ماگومدوف" برنده مدال برنز فوق سنگین، "اسلام ماگومدوف" قهرمان ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی، "ماریا استادنیک" و "آنجلا دوروگان" دختران طلایی در کشتی زنان و "رادیک عیسایف" برنده مدال طلای تکواندو فقط تعدادی از ورزشکاران خارجی آذربایجان در این دوره از مسابقات هستند.

"صباح شریعتی"، ورزشکار ایرانی در فوق سنگین کشتی فرنگی هم یک نشان نقره به جمع مدال‌های میزبان افزود. او ابتدا میکولا کوچمی از آذربایجان را شکست داد. کاخایا از گرجستان و چوگوشویلی از بلاروس را هم مغلوب کرد تا به فینال برسد. در این مرحله مغلوب رضا کایالپ قهرمان جهان از ترکیه شد تا روی سکوی دوم بایستد.
"میلاد بیگی" هم در ۸۰ کیلوگرم تکواندو ابتدا نماینده صربستان را از پیش رو برداشت. در دومین مبارزه بر حریف انگلیسی غلبه کرد. در مرحله نیمه نهایی ژولیو فریرا از پرتغال را برد و در فینال هم بر آلبرت گائون از روسیه چیره شد.