Skip to main content

به آقایان...ناصر پاکنژاد

به آقایان...ناصر پاکنژاد
ناصر کرمی

به آقایان...ناصر پاکنژاد ....و کاظم موافق....
1- هر دو شما مرتکب اشتباه بزرگی شده اید که آقای دکتر اسماعیل نوری علا را به نمایندگی از جبههء و پروسهء سکولار دمکراسی مورد خطاب قرار داده اید، چرا که تلاش و هدف ایشان این بود و هست که با حذف دیگران در هر شکل ممکن، خود را بهر قیمت نماد و در مرکز جنیش سکولار دمکراسی قرار دهد، و شما هر دو این خدمت را به ایشان کرده اید، در صورتیکه آقای نوری علا و امثالهم بصورت فردی هر گز در مرکز جنبش سکولار دمکراسی نبوده و نخواهد بود. کسی مانند آقای نوری علا که در یک گذرگاه تاریخی مهم 57 و قبل از آن آخوندی مانند خمینی را نماد و سمبل افکار و کردار خود انتخاب میکند، از این درخت و وجود، میوه ای ببار نخواهد آمد.


2- طبق اصول دمکراسی آقای نوری علا رسانه های دیداری و شنیداری و نوشتاری را در اخیتار دارد، و برای پیشبُرد دیدگاه خود در تلاش هست، ولی برنامه کوتاه و دراز مدّت شما کدام است. آقای ناصر پاک نژاد، بر این عقیده هستند، که بستر "سکولار دمکراسی"، و "اصول حقوق بشر" امروز، مناسب جنبش دمکراسی خواهی و آزادیخواهی نیست، پس کدام بستر و راهکار مؤثرتر میتواند جایگزین آنها شود، دیدگاه آقای پاک نژاد بیشتر عمومی و هومانیستی و فاقد بار سیاسی و بدون جهت است، و تعریف ایشان از سکولاریسم و لائیسیته ناقص و برداشتی عوام دارند.
نوشتار آقای آقای کاظم موافق هم بیشتر اخلاقی است تا سیاسی، بر شمردن نکان مثبت و منفی و بازنگری در زندگینامهء افرادی که خود را سیاست ورز و حتّی پیشتاز میداند، عضوی مؤثر در علوم و جدل سیاسی است، امّا نه تا آنجا که بحث شخصی شود و بحث را از حوزهء اصلی خارج کند، تمام انتقادات شما به چگونگی و عملکرد آقای نوری علا را من چندین سال پیش در نوشتارهای خصوصی و عمومی امّا سیاسی به ایشان گوشزد کردم،و حتّی چند بار ایشان را به مناظرهء باز دعوت کردم، ولی برای گریز از مناظره، ایشان در حضور 150 نفر در یک جلسهء پالتالکی مرا عامل اطلاعاتی رژیم اسلام ی و ولایت فقیه به جمع معرفی کرد.

3- آنچه مسلم هست، جنبش سکولار دمکراسی تنها راه هم تاکتیک و هم استراتزیک در مرحلهءِ کنونی میباشد، بقیه راهکارها، به انحراف کشاندن جنبش ازادیخواهی و دمکراسی، و در واقع شعار دادن مفت و مجانی است. طبیعی است که یک ساختار و سیستم غیر متمرکز حکومتی زیر مجموعه ای از متون پایه ای دمکراسی و در جهان بینی لیبرال دمکراسی است، لیبرالیسم اقتصادی سوسیال، لیبرالیسم سیاسی، طبعأ لیبرالیسم دینی و مذهبی و باورمندی (سکولاریسم) را بهمراه خواهد داشت،
4- تئوری سکولار دمکراسی زائیده جبر دیالکتیک و راسیونالیسم هست، و به فرد و افرادی مانند آقای اسماعیل نوری ربطی ندارد، نسبت دادن این جهان بینی به فردی مانند نوری علا، نشان از بی اطلاعی و بی خبری افراد از تئوریهای دمکراسی از عصر مدرنیته تا به امروز میباشد.