Skip to main content

هر سکه ای دو رو دارد . این

هر سکه ای دو رو دارد . این
Anonymous

هر سکه ای دو رو دارد . این سازمان از دیدگاه تهران نشینان و تمرکز گرایان مثبت ارزیابی میشود چون بنیانگزار آن بوده اند ؛ اما نظر قربانیان راهم باید نوشت .

سازمان پرورش افکار ؛ به دستور رضا شاه ؛ به تبعیت از نازیسم المان و فاشیسم ایتالیا ؛ در ایران ایجاد گردید تا ابزاری باشد برای توجیه نژادپرستی و یکسان سازی و ممنوعیت زبانی و فرهنگ ستیزی و ضدیت با اقوام و ایلات و عشایر ایران . این سازمان هیچگاه اجازه نداد تا افکار و اندیشه ای در ایران پرورش یابد و علیرغم نام پر طمطراق آن ؛ باعث تبعیض و بیعدالتی و جمود فکری و قطع جریان خردورزی و اندیشه در جامعه ایران گردید .اگر افکار و اندیشه ها پرورش یافته بودند ؛ ما هیچگاه در این منجلاب سیاسی که امروزه گرفتار آن هستیم رنمون نمیشدیم . سازمان به اصطلاح پرورش افکار ؛کد رمزی بود برای اسیمیلاسیون و فارسی کردن زبانهای دیگر ایرانیان . تمامی ناهنجاریهای اجتماعی و سیاسی که امروزه ایرانیان همیشه محروم از دموکراسی با آن روبرو هستند ؛ریشه در فرهنگ ستیزی سازمان یافته در بدو ایجاد دولت متمرکز ؛ در 85 سال پیش دارد . در بعد از انقلاب هم این سازمان زیر نظر آخوندها ؛ همان میراث شوم استبداد پیشین را ادامه میدهد . نتیجه پرورش افکار قزاقان بیسواد این شده است که در سال گذشته ؛کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل ؛در اعلامیه ای که صادر کرد ؛ خواستار رفع تبعیض نژادی علیهه ملیتهای ایران شد و از دولت خواست که به تبعیض در زمینه مسکن .آموزش . بهداشت و زبان پایان دهد .به ادبیات طنز و تحقیر علیه ملیتها پایان دهد و اشتغال جوانان را درمناطق ملی فراهم سازد .همانطور که پاکسازی اقوام سرخ پوست امریکا لکه ننگی در تاریخ امریکا میباشد ؛ایل زدایی و قوم ستیزی در دوران تشکیل دولت متمرکز ؛برگ سیاهی در تاریخ
معاصرایران میباشد . این زخم هنوز التیام نیافته و اثرات منفی آن بصورت غقب افتادگی
اقتصادی .اجتماعی .بهداشتی . عمرانی و آموزشی در مناطق ملی مشهود میباشد . مستبدین پیشین و استبداد مذهبی حاکم در ایران ؛ همسو و همفکر؛از جهل سیاسی و عدم اطلاعات تاریخی نسل جوان بیشترین استفاده را میکنند .