Skip to main content

در یک گلام اقای نوری علا یک

در یک گلام اقای نوری علا یک
Anonymous

در یک گلام اقای نوری علا یک توده است که باسیاستهای نادرست ضد ملی و ضد بشری دولت شوروی ایران را به وضع کنونی سوق دادند.
در حالیکه حزب توده هنوز از ادمکشان اسلامی دفاع میکرد ومیکند عوامل حز بی کنگره جدائی دین از دولت بر گزار میکنند. روزنامه مردم مملواز ستایش از ادمکش قرون وسطائی خمینی است . گزارش زیر چهره مخوف حزب را روشن میکند.
از تصادف روزگار همه این ضد امپریالیستهای حزبی و مدافعان نظام چپی هماکنون در غرب امپریالیستی بسر میبرند و عده ای د رسرای سالمندان شب را روز میکنند.

(نگاه گنید به نامهً مردم، ارگان مرکزی حزب توده ایران، شماره ٩١ ، سه شنبه ٢٢ آبان ماه ١٣۵٨ تلگرام گروهی از اعضای کانون نویسندگان ایران به امام خمینی را که امضای اسماعیل نوری علا نیز در آن دیده می شود:
«تلگرام گروهی ازاعضای کانون نويسندگان ايران به امام خمينی
«قم دفترامام
«حضورعالی آيت الله العظمی امام خمينی ، رهبرآزموده ورهشناس انقلاب اسلامی ايران در تائيد سياست استوارضد امپرياليستی آن بزرگوار «در هم پيوستگی با موج بزرگ و تازه جنبش رهائی بخش ملی ايران، که بااشغال لانه فتنه انگيزی وجاسوسی سفارت امريکا ازسوی جوانان عزيز وارجمند دانشجوی ما ميرود تابه اوج قله پيروزی برسد.
در همگامی باقشرهای انبوه زحمتکش ومحروم ايران که انقلاب اجتماعی، استقرار عدل و برابری، و نيل به حد آبرومندی از رفاه در سايه کار شريف و بارور را دنباله طبيعی و ضروری انقلاب سياسی ميدانند.
و به اميد آن که خلق قهرمان ايران بامجاهدات جانبازانه خود موفق گردد تااستقلال سياسی، اقتصادی، مالی، نظامی وفرهنگی کشوررابه نحو اکمل تحقق بخشد، ودرسايه اين چنين استقلال واقعی، حقوق وآزاديهای مدنی واجتماعی را برای همه افراد مردم وشرکت عملی شان را دراداره امورملی و محلی، بدور از هر گونه تبعيض تامين کند.
ما امضاکنندگان زير، اعضای کانون نويسندگان ايران، که به فعاليت اخيراين کانون معترض بوده وهستيم، اعلام ميداريم که صف مبارزه ما همان صف واحد انقلاب به رهبری امام است وازاين پس نيز، همچنان که درگذشته، نيروی انديشه وقلم وبيان هريک ازما وقف خدمت به خلق وانقلاب خلقی واسلامی ايران خواهد بود
باسلام ودرود گرم انقلابی
محموداعتمادزاده (به آذين)، سياوش کسرائی، اميرهوشنگ ابتهاج (سايه)، فريدون تنکابنی، محمدتقی برومند.
١۵ آبان ١٣۵٨)