Skip to main content

جناب کرمی،

جناب کرمی،
Anonymous

جناب کرمی،
1- من سکولاردمکرات ، خواهان تحقق مفادجهانی حقوق بشر درفردای ایران و مخالف رژیم هستم .
مشکل من با امثال آقای نوری علا، درارتباط با چگونگی رسیدن به مواردفوق است.
من معتقدم که راه حل ایشان ، نه موجب برچیدن رژیم خواهدشد و نه ما خواهیم توانست سکولاریسم و مفادجهانی حقوق بشر و معضلات جامعه را مرتفع کنیم.
براین مبنا، من معتقدم آنچه میتواند این موارد را درکوتاه ترین زمان ممکن انجام دهد، ایجاد آلترناتیو آزادیخواهی است که با تشکیل جبهه آزادی خواهی امکان پذیراست.
2- جبهه آزادیخواهی، فقط بدنبال برقراری تضمین شده آزادیهای سیاسی درفردای ایران است.
آزادی های سیاسی نیز، شامل 1_ آزادیهای احزاب وسازمانها و نهادهای دمکراتیک 2- آزدی کلیه رسانهای اطلاع رسانی (مطبوعات ، رسانه ها و اینتر نت و...) و آزادی تظاهرات و اجتماعات میشود.
من معتقدم تا این آزادی های سیاسی برقرارنشود،

جامعه ما به اهداف دیگر نخواهد رسید.
3- خوشحالم که درموردتعریف منافع ملی مشترک هستیم. اما حتماً این را میدانید که تامین منافع ملی درالویت باورهای شخصی و گروهی مان قراردارد.
براین مبنا، بنظرمن، بهترین راه حل تامین منافع ملی درجبهه ایجادجبهه آزادیخواهی است و توان اثبات آن رانیز دارم.
اما مع الوصف چنانچه کسی راه حل بهتری داشته باشد که بتواند منافع ملی را زودترتامین کند، بسیارعالی تر خواهد بود.
اتفاقاً من و دوستانم ، از اکتبر 2011 پیشنهاد گفتمان ملی برپایه منافع ملی برای پیداکردن راه حلی برا نجات ایران و ایرانی و مرتفع شدن بی اعتمادی ها و... ارایه کردیم که ازطریق این گفتمان بشود بهترین راه حل استخراج گردد.
اما چون تمام امکانات رسانه ایی دراختیار امثال آقای نوری علا است، صدای ما درمیان صدای اینان گم است .
بهرحال خودمن درسال گذشته درنشست سکولاردمکرات های شرکت کردم و پیشنهادگفتمان ملی را دادم که فیلم اش هم هست. اما همین آقای نوری علا درنوشتارش مخالفت کرد و ما نیزپاسخ اش را دادیم ، اما دیگر او پاسخ نداد. چرا؟
ازنظرمن، بخاطر این است که او اهداف خاصی که تامین کننده منافع ملی نیست، آگاهانه دنبال میکند . ازاین رو، بنفع اش نبود که پاسخ نداد.
نوری علا، به کسانی جواب میدهد که نسبت به آنان برتری داشته باشد.
بهرحال، جناب کرمی، ازنظرمن، یکباره نمی شود به همه خواست ها رسید. باید بنا به الویت ها به هدف و اهداف برسیم. ازاین رو، آنچه مهم است و میتواند راه گشای رسیدن به دیگر اهداف شود،، دربرقراری آزادی های تضمین شده سیاسی در فردای ایران است.
و مردم حرف نهایی را درمورد این یا آن خواهند زد.
حال ازنظرمن، اگرکسی این حق انتخاب آزادمردم را برسمیت نشناسد و خود را قیم مردم بداند و دراین شرایط بخواهد به توافق درمورد این یا آن موردی که درحق انتخاب مردم است ، پافشاری نماید، بنظرم دچارمشکل اساسی است.
آنچه برای ما کنشگران سیاسی بسیار بسیاراهمیت دارد، وجود تضمین آزادی های سیاسی درفردای ایران است تا برپایه آن بشود بقیه مسایل را به روش دمکراتیک و با حضور مردم حل کرد.
با سپاس ازشما