Skip to main content

پس ار مکاتبه با جناب ف. م

پس ار مکاتبه با جناب ف. م
کیانوش توکلی

پس ار مکاتبه با جناب ف. م. سخن متوجه شدم که ایشان نه تنها طرفدار جمهوری اسلامی نیست بلکه مخالف سرسخت نظام اسلامی بودو هست و این اشتباه انجا رویداد که او نوشت که «به عنوان فردی که طرفدار نظام جمهوری است.وظيفه ی خودم می دانم که از خوبی های دوران پهلوی٬ همان ها که مامور حراست جمهوری اسلامی در موزه ی جواهرات سلطنتی٬ رييس کاخ موزه های ايران٬ خدمه ی هتل رامسر٬ افسر هواپيمای نظامی٬ راننده ی تاکسی اهوازی... ديده بودند و با صدای بلند و قدرشناسانه از آن ها ياد می کردند٬ ياد کنم٬ تا به خاطر پسنديدن يک سيستم حکومتی و نپسنديدن يک سيستم ديگر٬ حقايق گفتنی را ناگفته نگذارم و انسانی قدر نشناس نباشم. »

از سوی دیگر در بین عامه مردم «مقایسه » ساده ترین وسیله ای برای سنج «خوب و بد » است . نگاهی به شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک بروشنی نشان می دهد که ویدئو ها و عکس های زمان شاه را با اکنون مقایسه می کنند و ارزش های دو نظام را به روشنی نشان بینندگان می دهند. بنابراین نبود «آزادی سیاسی » زمان شاه ، برای مردم عام چندان اهمیتی نداشت و ندارد و این« آزادی اجتماعی » و وضعیت اقتصادی است که ارزش ها برای عامه روشن می کند. مهمترین ارزش جایگاه«هویت ایرانی» در سطح بین الملل بود. اکنون «ایران ستیزی» به برکت عملکرد مخرب جمهوری اسلامی به یک ضد ارزش مبدل شده و موجب سر شگستگی ایرانیان شده است و ایران بهانه ای برای سوء استفاده در سطح جهان شد.

بطور مثال اگر فراسنه مشکل اقتصادی دارد ، فابیوس وزیر امورخارجه این کشور؛ چوب لای چرخ مذاکرات هسته ای می گذارد تا بتواند قرارداد چند ده میلیاردی با عربستان، قطر و مصر ببندند تا جای امریکا در خاورمیانه را بگیرد. در واقع «جمهوری اسلامی» و «ایران» واژه بسیاری منفی در مناسبات بین الملل مبدل شده است. اگر عربستان در یمن مشکل دارد ؛ «ایران» بهانه ای برای به خاک و خون کشیدن این کشور عرب که تا کنون نزدیک به 5000 بارحمله هوایی علیه این کشور فقیر عرب صورت گرفته است در حالی که خطر واقعی داعش است که دیروز شاهد 4 حمله داعش در تونس ، کویت ، فرانسه و کوبانی بودیم ... .. ما مخالفین نظام جمهوری اسلامی موفق نشده ایم که زبان مشترکی برای تغییر وضعیت کنونی بیابیم.