Skip to main content

جناب آقای ... Lachin

جناب آقای ... Lachin
ناصر کرمی

جناب آقای ... Lachin..... بطور کوتاه و مختصر خدمت شما عرض کنم که در فدرالیسم همگون آلمان رقابت اقتصادی و دانش و پژوهشگری از ایالات متحدهء آمریکا و میتوانم بگویم از همهء کشورهای غربی بیشتر و شدیدتر میباشد. بویزه سیستم دانشگاهی و عالی آن.
نتیجهء این رقابت ها و سیستم آلمان را میشود در رشد فراگیر تکنولوژی و اقتصادی آن در سطح جهان مشاهده کرد، امروز آلمان بر سیستم اقتصادی و بانکی اروپا تسلط کامل دارد، اقتصاد چین این هیولاری جدید را بخود وابسته کرده است، دانشگاههای آلمان پُر است از دانشجویان چینی،

سیستم اقتصادی آلمان و آمریکا یکی است، یعنی همان اقتصاد بازار آزاد است، با این تفاوت که اقتصاد بازار آزادِ، آلمان فاکتور سوسیال را هم در خود دارد. سیستم اقتصادی آمریکا Frei Marktwirtschaft و سیستم اقتصادی آلمان Soziale Marktwirtschaft میباشد. در دیدگاه لیبرال دمکراسی این ساختار حکومت نیست که سیستم اقتصادی را معین میکند، بلکه بر عکس میباشد.
از نظر سیاسی اگر بخواهم سیاست ورزی کشور آلمان را بعد از جنگ دوّم جهانی بررسی کنم، سخن بسیار به درازا خواهد کشید، ولی کوتاه باید گفت که آلمان همان آمریکا را از چند جهت مهار و تحت کنترل خود دارد، بر انگلستان و فرانسه بر تری دارد، و برای آنها کسب تکلیف میکند، کشورهای اروپای شرقی و حتّی روسیه در میدان مغناطیسی آلمان میباشند، در شرق و بر خاورمیانه نقش دیرینهء خود را ایفا کرده است، کلید حل و نجات اقتصاد و سیستم بانکی یونان در دست آلمان است، در یک کلام آن اهدافی را که نازیسیم آرزوی آنرا داشت، آلمان بعد از جنگ دوّم جهانی آنرا با سیاست ورزی دقیق و با همین رقابت ها و با رشد دانش و تکنولوژی در همهء عرصه ها به آن دست یافته است، البته به شیوهء دمکراتیک.
اینکه فدرالیسم ( رقابتی) یا نا همگون آمریکا و یا نوع فدرال آلمان مورد نظر شما نیست حق دمکراتیک شماست، و استقلال هم حق طبیعی شماست، ولی چگونگی این استقلال و انتظارات و درخواست شما از ملّت ایران مورد سئوال هست ؟ قطعأ به شما بگویم، برنامهء استقلال برای شما مشکلات فراوانی به همراه خواهد داشت و موقعیّت مردم تُرک آذربایجان به سطح بسیار پایینی خواهد رسید.

ایرانیان و ایرانی تباران از مردم بلوچ را به سرزمین ایران مهاجر نمی نامند، امّا ورود مردم بلوچ به ایران، از زمانی آغاز شده است که " هونهای سفید" از شرق به غرب حمله آوردند، و این مردم از شرق دریای خزر ابتدا به ایران مرکزی و به کرمان و سپس به بلوچستان آمروزی آمدند.
ولی مردمان تُرک را که در قرن 12 به ایران آمده اند مهاجر مینامند. در قرن 12 هر جایجانی قومی و قبیله ای آنهم با شمشیر و جنگ و خونریزی و تسخیر سرزمین دیگران را مهاجم و مهاجر و اشغالگر مینامندو با پوزش که با این صراحت کلام با شما صحبت میکنم مطمئن باشید که من کینه و دشمنی به هیچکس نداردم.