Skip to main content

دنتاله ی کامنت قبلی " تعریف

دنتاله ی کامنت قبلی " تعریف
Anonymous

دنتاله ی کامنت قبلی " تعریف ما از سرزمین ایران "

لذا با توجه به وضعیت کنونی؛ بوجود آمدن سرزمینهای کوچک در زمانی که سایر کشورها به سوی بوجود آوردن اتحادیه های بزرگ میروند؛ نه تنها عاقلانه نیست؛ بلکه این سرزمینهای کوچک را به صورت بازیچهٔ قدرتهای بزرگ جهانی و بازیگران منطقه ای در خواهد آورد و برای دهه های متمادی به صورت حیات خلوت و مناطق تحت نفوذ دیگران تعریف شده و آیندهٔ اقوام ایرانی را تباه خواهد نمود.
از نظر ما شیوهٔ کشورداری در ایران فردا باید بر اساس «پادشاهی فدرال» بنیان نهاده شود و تمامی اقوام ایرانی را برای پی ریزی چنین شالوده ای فرا میخوانیم. ما این نظریهٔ ....... را که میگوید «ما یک کشور یکپاچه هستیم و لزومی ندارد که به طرف فدرالیسم برویم» را نه تنها نمیپذیریم؛ بلکه این ادعا را یک ادعای ضد ایرانی و ضد اتحاد میهنی اقوام ایرانی میدانیم.

از نظر ما ایران فدرال در چهارچوب ارضی این بخش بازماندهٔ «گربه نشان» محدود نمیشود و در صورت ساختن ایرانی آباد بر پایهٔ یک حاکمیت دموکراتیک میتواند همهٔ سرزمینهای نیاکانی جدا افتاده از یکدیگر را برای تشکیل اتحادیهٔ بزرگتر اقوام ایرانی فرا بخواند و این امر باید به عنوان یکی از استراتژیهای کلان؛ مورد توجه همهٔ اقوام ایرانی قرار گیرد و به جای صرف هزینه های طاقت فرسا برای پرورش مزدوران عرب مانند حزب الله لبنان و یا شیعیان عراق و سایر جریانهایی که نه تنها دوستان ایران نیستند؛ بلکه کینه هایی دیرینهٔ «فرهنگی- نژادی» با تمامی اقوام ایرانی دارند به فراموشی سپرده شود.
همچنین ما این نظریه را که میگوید: «آذربایجان؛ کردستان؛ بلوچستان پاکستان؛ تاجیکستان؛ افغانستان و قسمتهای شمالی پاکستان از ایران گربه نشان جدا شده اند» را نمی پذیریم بلکه تمامی این سرزمینها را و آنچه که اکنون سرزمین ایران نامیده میشود را به یک اندازه به عنوان سرزمینها و اقوام ایرانی جدا افتاده از همدیگر می دانیم.
اما در آغاز راه؛ چاره ای به جز شروع از چهارچوب ارضی کنونی که در توافقهای بین المللی به نام ایران شناخته میشود نداریم هرچند که این سرزمین را نیز تنها به عنوان بخشی از سرزمینهای نیاکانی ایران میشناسیم.
از نظر ما مادها نخستین بنیانگذاران اتحادیهٔ شاهنشاهی ایران هستند و تاریخ پادشاهی ایران از زمان انتخاب «پادشاه دیائوکو» به عنوان نخستین پادشاه ایرانی و تاریخ شاهنشاهی ایران از زمان انتخاب «شاهنشاه هوخشتر» به عنوان نخستین شاهنشاه ایران آغاز میگردد.
Seyerān kāviāny