Skip to main content

خاک پدران است که دست دگران

خاک پدران است که دست دگران
Anonymous

خاک پدران است که دست دگران است
هان ای پسرم ، خانه نگه دار، پدرشو
دوسال پیش در مجلسی میهمان بودم. جوان دانشجویی که سنش به دهه هفتاد میخورد و نگرش فکری متمایل به چپ ایشان ، فسفری هم بود بحث پیش کشیده بود در خصوص ملیت های ایران و ستم های یک ملت(نه رژیم حاکم)بر ملت های دیگر ،حق تعین سرنوشت و زبان مادری و حق استقلال و حتی جدایی، کنوانسیون جهانی و منشور حقوق بشری و در مقابل پرسش هایی از جوانی دیگر از کشور هایی مثال می زد که با سه وعده در یک روز سه بار خورشید در آنجا طلوع میکند و....بگذریم.
به هنگام رفتن ایشان همگی ما به خاطر رعایت احترام سرِپا ایستاده بودیم و آن جوان پشت سرِهم خداحافظ،خداحافظ به مابقی حضار می گفت و زمانی که از جلو ما رد شد، این زمزمه را از دهان پیرمردی که کنارم ایستاده بود شنیدم که گفت چه خوب شد پدرت زود مُرد و کور شدن اُجاق خانه اش را ندید.

تمامی بندهای قوانین بین المللی که تا اینجا به ثبت رسانده اند وحی نازل نیستند چه بسا بند هایی از همین قوانین پذیرفته شده به اصطلاح مابین ملل، تامین کننده نقطه نظرات سیاستمداران در جهت تامین منافع گروهی و حزبی و کارتل های بزرگ اقتصادی نباشد .حتی می بینیم که وحی های نازل شده هم در خدمت تامین منافع یک فرد، یا یک گروهی خاص نازل شده اند و منافع و حتی حق حیات گروه های دیگری را ندید و به مخاطره وحکم به نابودی می دهد.پس این قوانین با توجه به شرایط خاص ،مواردخاص،توسط افراد خاصی تدوین گشته اند. دربین این قوانین ؛ بند قانون های درج شده اند خصوصا برای زمانی خاص که طبق استراتژی های بلند مدت آنان قراراست توسط شیر خام خوردگانی از بین ملت ها یا خارج از آن ملت آنرا هورت بکشند.
یک ملت زمانی قوانین بین المللی و کنوانسیون های جهانی را می پذیرد و آن را امضاء می کند که دربرگیرنده ی حقوق اساسی ومنافع کوتاه و بلند مدت وی و نیز رعایت و احترام به حقوق ومنافع دیگر ملل باشد. کردستان،آذربایجان،خوزستان،بلوچستان و...به خانواده بزرگ ایرانی تعلق دارند.این خانواده بزرگ ایرانی فراتراز مرزهای سیاسی کنونی را شامل می شود.غارتگران تعدادی از اعضای این خانواده بزرگ را ؛ جدا کرده اند. آن تعداد از اعضاء که در نقشه ی فعلی به نام ایران مانده اند در طول سالیان متمادی جنگ و حمله و غارت وگرسنگی و بردگی تا موالی گری و ...با حفظ و سیانت از فرهنگ ریشه ای مشترک؛ نام ملت ایران را حفظ نمایند.حتی شاهدیم که حفظ همین فرهنگ ریشه دار ایرانیت هنوز در بین آن اعضاء بزور جدا شده! تا همین امروز پاسداری شده است.اقوامی که دارای ملیتی ایرانی و ملت کهن ایران را تشکیل می دهند.البته در ایران دیگر ساکنینی هستند که خود را از فرهنگ ایرانی دور ساخته و به طبعیت از دیگر فرهنگ های ملل دیگر، صفاتی دیگر برای خود می پسندند.ما ایندسته را "امت" یا بیخانمان می نا میم.
قطعا تصدیق می فرمایید برگشت هریک از اعضاء جدا شده به سمت کانون خانواده ، موجبات شعف ،خوشحالی و شادی همه ی اعضای آن خانواده می شود و جدا شدن یکی از اعضاء خانواده(اگرواقعیت وبنیاد داشته باشد که ندارد و هیچ یک از گروه های ملیت ساز نتوانسته اند و می دانند که نمی توانند حمایت مردمی داشته باشند)؛ ""با رعایت احترام به حق تعین سرنوشت آن عضو ونیزرعایت احترام به سرنوشت مابقی اعضای خانواده"" خواهد بود. تنها داد و فریاد عده ای با ملیتی بیگانه! یا اینترنشنال،امتی و بیخانمان نمی تواند ملاک اقدامی باشد.
منظور، حضور ناسینالیسم ایرانی را نمی توانید ندید بگیرید.