Skip to main content

جناب توکلی عزیز / همین که در

جناب توکلی عزیز / همین که در
محمدرضا لوایی

جناب توکلی عزیز / همین که در مورد ترکیه و مسائل آن دارم می نویسم یعنی این که اوضاع منطقه و سیاست های آن برایم مهم است. از نظر ما حرکت ملی آزربایجان در متن این اوضاع قرار دارد. در مورد نوشتۀ قبلی و دزدی حکیم زاده،در داخل خود خبر گاردین به تاریخ ها - از سال 1996 تا 2006 -اگر دقت شود خود گویاست که خبر مال گذشته است. من این متن را نه به عنوان خبر که به عنوان سند ارائه داده ام.
دزد مورد نظر اهل هر کجا که باشد - و من نمی دانم از کدام شهر است و از " ظاهرا " شما هم معلوم است که دقیق نیست - ربطی به ترک و حرکت ما ندارد. حتی اگر این دزد اهل تبریز هم باشد برای ما اندیشه های او مهم هستند. این دزد ایرانی در خدمت اندیشۀ پاک آریایی و سلطنت طلبی می باشد. شما که فرهیخته اید چرا این استدلال را می آورید. ما مانقوردهای زیادی داریم که در خدمت پان فارسیسم هستند. نمونه اش جواد طباطبایی ها و...

به یاد داشته باشیم که اندیشۀ ما اصل و نسب ماست و یک دموکرات باید این را بهتر از همه بداند.
در مورد پروژۀ کردستان بزرگ که تفکر اشتباهی است با شما موافقم. اصولا محور مبارزۀ ما مبارزه با تمامیت خواهی است. زیاده خواهی رادیکالیسم همیشه بلای جان آزربایجان ما، فرهنگ و زبان ترکی ما بوده است و ما بلایای این نوع رادیکالیسم را بهتر درک می کنیم. لازم است یادآوری کنم افتخار بنده این است که در طول حیاتم به سمت هیچ قدرت و حاکمیتی نگرویده ام و اگر از سر رانده شدگی در سرزمین غربت گرفتار رنج دوری از وطنم این یک افتخاری است برایم. شما که باید این نکته را بهتر درک کنید. من فقط و فقط سعی می کنم صدای مظلومیت مردم خود باشم و اگر نتوانسته ام دراین سالیان دراز با اینهمه حجم نوشته های ادبی و سیاسی خویش مفید واقع شوم پیشاپیش از مردم مظلوم و شریف آزربایجان پوزش می طلبم.
با سپاس