Skip to main content

به آقای ... اژدر بهنام

به آقای ... اژدر بهنام
ناصر کرمی

به آقای ... اژدر بهنام.... شما طبق دیدگاه فلسفی نیهلیسم، انکار گرایی تاریخ چندین هزارسالهء ملّت و سرزمینی را نادیده میگیرید، تا برای خود هویّتی بسازید ؟ شما ریشهء یک درخت چند هزار ساله را در زمین قطع میکیند، و اکنون میخواهید امروز و فردا در مورد شاخ و برگهای آن که حتمآ خشک خواهند شد، تصمیم بگیرید !. این دیدگاه و مکتب جز عقب ماندگی و جنگ و خشونت پیامد دیگری نداشته است.
مثلی آلمانی هست که میگوید: Zukunft kommt von Herkunft ( آینده بر اساس گذشته می آید و شکل میگیرد) برای ما ایرانیان در مورد تاریخی، فرهنگی، تمدن سازی هم چنین است. تمدن و فرهنگی که ریشه نداشته باشد به مانند بادکنکی میماند که با وزش هر باد به هر سو پرتاب میشود و دست آخر می ترکد.

شما گذشتهء تاریخی یک سرزمین و ملّت را انکار میکیند، ولی هم تباران شما تاریخ 500 سالهء تُرک تباری را به تمدنهای 6 گانهء بین النهرین و به سومری های 9000 ساله وصل میکند،
آنچه در ایران امروز است نزدیک به 80% زبانهای موجود در ایران از بانهای ایرانی هستند و فقط 20% مردمان مهاجر به زبانهای تُرکی آذری ( که 30% تا 40% آنهم فارسی است) و به زبان عربی و ترکمنی صحبت میکنید، در آلمان امروز حداقل 16 لهجه و گویش زبان آلمانی را صحبت میکنند، امّا همه زیر مجموعه ای از زبان تکامل یافتهء نوشتاری و علمی زبان آلمانی است. در ایران ما همین طور لهجه های مختلف، از خراسانی گرفته تا گیلگی، مازندرانی، کُردی، کرمانشاهی، لرستانی، یزدی، کرمانی، بلوچی، بوشهری ، اصفهانی، بختیاری، شیرازی، تهرانی، و ...غیره همه زیر مجموعه ای از زبان فارسی است.
آنزمان که هر کسی بطور احساسی خود را وابسته به حزب و سازمانی میدانست و خود رادر مرکز ثقل دانستنیهای جهان میگذاشت سپری شده است. نتیجه این دیدگاه این بود که از مارکسیسم علمی مذهب دوازده امامی قزلباش تاسوعا، عاشورایی و نظام جمهوری اسلامی از آن بیرون آمد، و سازمان فدائیان اکثریّتبا آن همکاری کرد.