Skip to main content

اگر کردها در ترکیه قدرتمندتر

اگر کردها در ترکیه قدرتمندتر
Anonymous

اگر کردها در ترکیه قدرتمندتر شدند نتیجه دمکراسی در ترکیه نیست بلکه شرکت عمومی مردم کرد در مبارزات همه جانبه سیاسی، نظامی و اجتماعی است. دولت ترکیه به تمام معنا فاشیست و ضد دمکراتیک میباشد. دولت ترکیه نه تنها کردها بلکه حقوق پنج میلیون ترکهای آذربایجانی را در شمال شرقی را پایمال کرده و آنها آسیمیله میکند. سرنوشت ترکهای آذربایجان و کردها در ترکیه یکسان میباشد. اما پانترکیستهای آذربایجان جنوبی آنچنان شیفته ترکیه فاشیست شدند که آسمیله شدن آذربایجانیها را نمی بیند.
دولتهای دیکتاتوری و فاشیست هرگز تحمل تحمل مبارزه دمکراتیک و مدنی ملتهای کرد و ترک را برای کسب حق تعیین سرنوشت ندارند. در صد سال گذشته کردها این واقعیت را تجربه کردند. کردها همیشه

طرفدار مبارزه سیاسی و بدون خشنونت بوده اند اما دولتهای فاشیست ایران، ترکیه، سوریه و عراق برای سرکوب و نابودی کردها از هر وسیله و سلاحی استفاده کرده اند و کردها را مجبور کرده اند تا به سلاح دست ببرد و در کوهها به نبرد بپردازد.
در ترکیه کردها در طول جنگ همیشه خواهان حل مسالمت آمیز مسئله کرد بودند. رهبر زندانی پ ک ک در اسفندماه 91 در اولین پیام مهم نوروزی خود خطاب به همه مردم ترکیه گفت: « وقت آن فرا رسیده است که سلاح ها خاموش شوند. و این موضوع نه پایانی برای مبارزه ، بلکه آغازی برای یک مرحله نوین است . اکنون زمان آن فرا رسیده است که سلاح ها خاموش شده و اندیشه ها و افکار ما به سخن درآید.
از آن زمان تاکنون پ کا کا چندین بار آتش بس یکطرفه اعلام کرده است اما دولت فاشیست ترک در ترکیه آنها را ندیده گرفته است. علیرغم حملات و خشنونتهای ترکیه پ کا کا به آتش بس یک طرفه خود پایبند بوده و راستش تحمل پ کا کا در برابر بی پرنسیبی های ترکیه قابل تمجید بوده است.
دولت ترکیه از داعش استفاده ابزاری علیه کردها و دولت سوریه میکند. ترکیه علیرغم ادعاهای دروغین هیچ وقت با داعش جنگ نکرده و تاکنون بزرگترین متحد داعش بوده است.اگر حمایتهای ترکیه از داعش نبود داعش مدتها پیش نابود یا شدیدا تضعیف میشد.
من مشکل بزرگی با آقای ائلیار دارم. ائلیار فکر میکند برقراری فدرالیسم و تعیین حق تعیین سرنوشت در کشورهای فاشیستی و دیکتاتوری ایران و ترکیه، عراق و غیره بشیوه سیاسی، آشتی جویانه و مسالمت آمیز ممکن است. طبیعی است که مبارزه مسالمت آمیز و سیاسی بهترین راه حل میباشد اما آیا فاشیستها این امکان را به کردها و تورکها و بلوجها و غیره را میدهند؟ ائلیار عزیز دولتهای فاشیست در خاورمیانه یک به یک بدنبال هم به حاکمیت میرسند. مردم ستمدیده تلاش میکنند بشیوه سیاسی و مدنی به اهداف مبارزاتیشان برسند. این خیلی خوب است و باید همیشه برای این شیوه مبارزه بهای زیاد داد ولی سرکوبگران مبارزه سیاسی و مدنی را سرکوب میکنند و اجازه رشد نمی دهند. پ کا کا، حزب دمکرات و کومه له، ترکمن های ترکمن صحرا، بلوچها و عربها و ما تورکها تجربه کردیم که مبارزه سیاسی و مدنی به تنهایی کافی نیست. ائلیار هیچ فرقی ما بین کشورهای غربی و کشورهای زده خاورمیانه نمیگذارد. ائلیار فکر میکند شرایط اسکاتلندیها و کوبکی ها با کوردها و آذربایجانیها یکسان است.
پ کا کا مجبور است جهت کسب حقوق ملی کردها و تشکیل کشور کردستان در مقابل فاشیستهای ترکیه جنگ کند. مردم کردستان مجبورند در مقابل تانکها و پلیس مسلح و فاشیست ترکیه به اسلحه و کوکتل مولوتف دست ببرند. سخن از مبارزه رویایی ائلیار برای مردم کورد و فلسطین جایی ندارند. مبارزه همه جانبه سیاسی، نظامی و توده ای مردم فلسطین و کردستان فاشیستها را به عقب رانده و حد شرکت در قدرت سیاسی پیش رفته اند.
حملات نظامی ترکیه علیه مردم کردستان و پ کا کا به جایی نخواهد رسید. فاشیستهای ترکیه جواب ب را بمبارانهای و توپ بارانها را با جنکهای چریکی و جنکهای توده ای و شهری مردم محروم کردستان خواهد گرفت. جنک و مبارزه عمومی و توده ای در ترکیه علیه دولت آغاز شده است. ترکیه بزودی در مقابل مبارزه مردم کردستان بزانو در خواهد آمد و دوباره برای تجدید قوا به فریبکاری و وضعیت آتش بس روی خواهد آورد و دوباره به دامن عبدالله اوجلان پناه خواهد برد تا از مردم بخواهد آرامش را حفظ کنند و بعد از یک سال قطع ملاقاتها هر روز وکلا را به ملاقات او خواهند فرستاد.
در پایان اضافه میکنم که من بمثابه یک تورک علیرغم تمامی اختلافات از استقلال ملی کردها پشتیبانی میکنم ای کاش دو نفر فارس هم در ایران پیدا میشد و با شهامت و جسارت از استقلال ملی آذربایجان جنوبی پشتیبانی میکردند