Skip to main content

آیا کردها پاکسازی اتنیکی

آیا کردها پاکسازی اتنیکی
Anonymous

آیا کردها پاکسازی اتنیکی میکنند؟
گزارش خبرنگار رادیوی آلمان از مناطق تحت اشغال کردهای پیش مرگه در عراr

نه چندان دور از اینجا روستای دیگری است که قبلا اقلیت عرب ساکن آنجا بودند ، نامش بارسانکه است. بارسانکه هم اول توسط داعش اشغال شده بود و کرد ها آنجا را هم پس گرفتند.دوناتلا روورا، نماینده امنستی انتر ناسیونال در عراق بلافاصله بعد از آن از آنجا دیدن کرد.


"تخریب آنجا طوری صورت گرفته بود که بر من روشن بود، دیگر کسی نمیتواند آنجا باز گردد، چون چیزی باقی نمانده بود که کسی بیاید. به تمام معنی تک تک خانه‌ها ویران شده بود. نه در اثر جنگ بلکه پیش مرگه ها بودند که بعد از جنگ و خیلی وقت بعد از بیرون رفتن داعش و عمدا آنجا را خراب کرده بودند. پیش مرگها خیلی واضح به من میگفتند که خانه به خانه آنجا را خراب کردیم که مطمئن شویم، دیگر عربی نتواند به آنجا باز گردد.

برای بررسی و تعقیب سوء ظنی که آیا پاکسازی قومی را پیش مرگه ها مرتکب شده اند؟ کمیساریای سازمان عفو بین المللی در عراق از یک روستای دیگر که تا سال ۲۰۱۴ عربها و کرد ها در آنجا مشترکا سکونت داشتند دیدن کرد. فقط کرد ها دوباره به روستا برگشته بودند.

"بدون اینکه جلو دهانشان را بگیرند به من گفتند:ما تمام خانه عرب هارا به هوا منفجر خواهیم کرد که دیگر نتوانند برگردند. آن‌ها مشغول بودند به دکانهای کردها بر چسب بنویسند که کسی به آن دستبرد نزند ولی مال عرب‌ها بر عکس. عربها تا حال به هیچ یک از روستا ها ئی که توسظ پیش مرگها پس گرفته شده اند بر نگشته اند . اساساً هیچ عربی امکان ندارد به خانه خود برگردد.

اخراج قومی، و یا پاکسازی قومی _مذهبی تا کنون به گروه‌های داعش نسبت داده میشد واساسا به خاطر مقابله با این جنایات است که دولت آلمان از اواسط سال ۲۰۱۴ به پیشمرگه های کرد کمک میکند، ولی بطور دقیق دولت آلمان به کی کمک میکند؟ پیش مرگه ها کی هستند؟

پاکسازی اتنیکی، زندان های مخفی، شکنجه، ترور مخالفان رژیم! آیا پیشمرگه ها واقعاً متحد قابل اعتماد برای اتحادیه غرب هستند؟، همانطوریکه آن‌ها تظاهر مکنند و همانطوریکه دولتهای علاقمند در معرفی آن‌ها هستند؟ آیا واقعاً همزیستی مسالمت آمیز را بین گروه‌های اتنیکی و مذهبی را در منطقه تضمین میکنند؟ نیروهای نظامی آلمان هم در اربیل نظریه‌های دولت مطبوع خود را منعکس میکنند. بنا به اظهارات سرهنگ تورستن اشتفان ، سخنگوی نظامیان آلمان در اربیل ، پیشمرگه ها آرتش حکومت محلی کردستان هستند . آرتش دولت مرکزی عراق نه بلکه نیروهای پیشمرگه که در زیر فرمان یک رهبر، متحد شده‌اند،میتوانند جلو پیشروی نیروهای داعش به مناطق کردها را بگیرند