Skip to main content

آقای کاوه جویای گرامی، با

آقای کاوه جویای گرامی، با
مسؤل سابق کامنتها

آقای کاوه جویای گرامی، با تشکر از جوابی که داده اید و توجهی که کرده اید.
احتمالا در جریان هستید که در مورد توهین بحث مفصلی در سایت و در کامنتها در جریان بوده است و هیچ توافقی در این باره حاصل نشده است. کلمه توهین هم بسیار کشدار است. بعضی فقط کلمات رکیک را توهین می دانند و بعضی مانند شما علاوه بر کلمات رکیک، کلماتی مانند آلت دست و مامور و معذور و... را هم توهین می دانند. بعضی درست برعکس همه اینها را خیلی عادی تلقی می کنند.
به هر حال در همه موارد، نهایتا این مسول کامنتهاست که مجبور است، درست یا غلط تصمیم بگیرد. مهم این است که در کنار اختیاراتی که مسول مربوطه دارد، کنترل هم باشد. در این سایت فعلا این کنترل بطور مستقیم از طرف مسول سایت آقای توکلی صورت می گیرد و ایده آل خواهد بود که از طریق خوانندگان نیز اعمال شود. امیدوارم راه حل درست و معقولی برای کنترل هرچه بیشتر پیدا شود.

من هم می دانم که بعضی از کامنت نویسان زحمت زیادی می کشند و کامنت را می نویسند و با این شیوه، با یک توهین، کل کامنت حذف می شود. هم زحمت او هدر می رود و هم دیگران از خواندن نظرش محروم می شوند. ولی باید در نظر گرفت که حذف توهین و انتشار بقیه کامنت، تا حالا نتیجه بسیار بدی داشته و ناموفق بوده است.
تجربه به من و کسان دیگری که قبل از من این مسولیت را به عهده داشته اند نشان داده است که در این موارد، حذف کامل کامنت به سالم شدن جو کامنتها و ایجاد محیطی آرام و سازنده کمک کرده و همان کامنت نویسهایی که خیلی راحت و بطور عادی در کامنتهایشان توهین می کردند، بعد از مدت کوتاهی پی برده اند برای اینکه زحمتشان هدر نرود، در نوشتن دقت کنند و به همین جهت کامنتهای خود را بدون هیچ توهینی و حتی بدون هیچ کلمه آزار دهنده ای نوشته اند و بعد از یکی دو هفته، کمتر کامنتی پیدا می شد که احتیاج به ادیت داشته باشد و یا قابل حذف باشد.
متاسفانه این تجربه برای آزادی بیشتر دادن به کامنت نویسها و اینکه نباید زیاد سخت گرفت و... نادیده گرفته شده است.
به همین دلیل است که قرار گذاشته ایم، مدتی این شیوه را آزمایش کنیم. اگر نتیجه خوب داد که ادامه می دهیم و اگر نتیجه خوب نداد باید راه دیگری پیدا شود.