Skip to main content

جناب صوفی زاده

جناب صوفی زاده
Anonymous

جناب صوفی زاده
شما بر چه اساسی کردها را دارای ملیتی جدای از ملیت ایرانی می دانید.فقط خواهشمندم در توضیحات خود مرز و جدایی حکومت هایی چون پهلوی و رژم جمهوری اسلامی را با ملت ایران در نظر داشته باشید.کردهای ایران با داشتن اشتراکات ریشه ای فرهنگی با دیگر اقوام ایرانی و صرف نظر از سرسپردگی به قانون اساسی(قانون اساسی ج.ا موردپذیریش هیچیک از اقوام ایرانی نیست) با نظرداشت حفظ منافع ملی، و از نظر جغرافیایی سیاسی در کنار دیگر اقوام ایران، جزء ملت ایران محسوب می گردند یا نه؟
کردهای عراق و سوریه و ترکیه که بنابر جبر تاریخ از ایران جدا شدند، آیا دارای فرهنگ مشترک هستند یا نه؟ و بازهم آیا این سه اقلیم اشتراک فرهنگی با کردهای ایران و دیگر اقوام ایرانی دارند یا نه؟

کردهای سه اقلیم عراق و سوریه و ترکیه هیچ اشتراک فرهنگی با مردمان ترک و عرب آن کشورها نداشته و نیاز به توضیه ندارد که قانون اساسی آن کشورها را بالجبار پذیرفتند و هیچ سرسپردگی ندارن با توجه به جغرافیای سیاسی مناطق آنان ملیت آن کشور هارا به زور پذیرفته و خود را جز ملت ترک و عراق وسوریه محسوب نمی کنندچراکه گاه زمزمه های استقلال از آن کشورهای ذکر شده بگوش می رسد.
حال با این تفاسیر بدور از سفسطه بازی اگر ملت مجموعه ی اقوام دارای فرهنگ مشترک،جغرافیای سیاسی مشترک(نزدیک به هم) و منافع ملی مشترک هستد، چگونه این اقوام تبدیل به ملت می شوند.اگر سیاسیون و حزبیون که قابل کتمان نیست جلوتر از خواست و حفظ حریم منافع ملی ! بدنبال جذب و کسب و حافظ منافع برای گروه و حزب خود هستند می خواهند با توصل به کنوانسیون و منشور حقوق بشر سازمان ملل و برای استقلال سرزمینی ملت سازی کنند فراموش نکنیم که آن نوشته ها اولا آب به لانه ی مورچه بود در زمان متلاشی کردن امپراتوری ترکیه عثمانی و و مستعمرات بریتانیا و فرانسه و تقویت این بند منشور از طرف غرب در زمان جنگ سرد با شوروی و اکنون نیز از طرف همگی آنان برای تکه و پاره کردن خاورمیان به منطق کوچکتر تا هریک از این قدرت ها حیاط خلوتی برای خود و منطقه ی نفوذ بیشتر ی داشته باشند.
امیدوارم فورا برچسب محافظ کار یا پان فارس یا پان ایرانیسم را اطلاق نفرمائید.به ایدئولوژی هایی ازقبیل جهان شمول و جهان وطنی و امت گرایی هیچ اعتقادی نداریم.ملت گرا هستیم و میهن پرست، معتقد به اصول انسانیت و تلاش می کنیم برای زندگی شاد وپر از امید برای همه ی فرزندان اقوام ایرانی .
خائنین به ملت و میهن راانیرانی میدانیم و سیاهپوست آفریقایی و زردپوست ژاپنی را چنانچه فرهنگ ایرانی را پذیرفته وآئین ریشه ای نوین ایران(قانون اساسی) فردای ایران را بپذیرد و عمل نماید، ایرانی می دانیم.نژاد پرست نیستیم ولی به نیا کانمان که از تیره ی آریایی با قدمت تاریخی حدود سیزده هزار سال سکونت در فلات ایران دارند ، احترام می گذاریم.به حق مدیریت فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و اجتماعی توسط اقوام ایرانی احترام گذاشته و برای پیروزی و بهروزی ملت ایران در مسیر اتحاد تمامی اقوام ایرانی و همبستگی نمایندگان واقعی اقوام در اتحادیه ی میهنی باور داریم و تلاش می کنیم.خواهان دموکراسی برای ایران هستیم البته نه ازنوع سرقت شده ی یونانیش از ایران و نوع تحریف شده ی غربی آن که لیبرالیسم غربیست بلکه ازنوع دموکراسی واقعی ایرانی همچنانکه در زمان پادشاهی داریوش بزرگ بود.سلطنت طلب نیستیم و به پادشاهی موروثی اعتقادی نداریم. مارا ناسیونالیسم ایرانی می دانند ، و با آن زاویه ای نداریم