Skip to main content

من در تأیید سخنان جناب فانون

من در تأیید سخنان جناب فانون
Anonymous

من در تأیید سخنان جناب فانون باید بگویم دو گروه با گرایش فاشیستی به کلمه آذری برخورد می کنند: اول نژادپرستان ترک، و دوم نژادپرستان فارسی زبان. یکی می خواهد به ضرب چماق به همزبانانش بگوید که "آذری" نیستند و "ترک" هستند و دومی می خواهد با استفاده از همان چماق به آنها بگوید که از نژاد پاک آریا هستند (حتی از نوع اصیل و اصیلترین آن) و زبان امروز آنها زبان اصلیشان نیست. من تابحال حتی به یک آذربایجانی برخورد نکرده ام که بگوید من آذری هستم و منظورش این باشد که "تات" هستم. همچنین (اگر دو گروه آمده در بالا را ندیده بگیریم) حتی یک غیرآذربایجانی را هم ندیده ام که وقتی می گوید فلانی آذری است، منظورش این باشد که «تات است و زبانش به ترکی تغییر کرده است» این بحثهای بی سرته متعلق به عشره پرستان فارس و ترک است که قدرت تفکرشان بیشتر از این نیست. در باره آلمان آقای ائلیار به عمد خلط مبحث می کند:

آلمانیها خودشان را دویچ و کشورشان را دویچلند می نامند. فرانسویها به آنها آلمان و انگلیسیها ژرمن می گویند. لهستانیها و دیگر کشورهای اسلاو به آن نیه‌مسی (Niemcy) می گویند و الی آخر. این نامگذاریهای مختلف هیچ ربطی به تئوریهای من درآوردی آقای ائلیار ندارد. ملت آلمان از اقوام مختلفی تشکیل شده که در بخشهای مختلف آن زندگی می کردند و می کنند. مثلا آلمانها (Alamannen) در نیمه جنوبی و زرمنها (Germanen) در نیمه شمالی اروپای مرکزی زندگی می‌کردند و طبیعتا همسایگان آنها همه آن ملت را با نام ملت همسایه خودشان می شناختند: انگلیسیها به نام ژرمن و فرانسویها بنام آلمان. آن آقای فارس زبان شوینیست فاشیست دشمن ملت ترک هم که به مردم دویچلند آلمانی می گوید، مثل بخش بسیار بزرگی از مردم دنیا از جمله ترکهای ذاتا غیر راسیست این کلمه را از زبان فرانسوی گرفته است و باور بفرمائید استثنائا بی تقصیر است. همین مسئله در مورد یونان هم صادق است، آلمانیها که برعکس فارسها شوینیست نیستند، به یونان (Griechenland) می گویند و ما یونان و خود یونانیها (Ellada / Ελλάδα). یونانیها هم برای همسایگی با امپراتوری هخامنشی همه ایرانیها را "پارسی" (Perses / Πέρσες) می نامیدند و می نامند. ولی هیچ آدمی که در مغزش ذره ای مغز باشد، این نامگذاریها را دلیل راسیست بودن یک ملت نمی گیرد و از دل آنها جنگ ترک و فارس بیرون نمی آورد.
شعار هارای هارای من ترکم تنها و تنها در کنار شعارهای "زبان فارسی، زبان سگ" و "کرد و فارس ارمنی، دشمن همه ترکان" و همچنین "فارسها کجا، ما کجا" معنی می دهد و جدا کردن آن از بقیه شعارهایی که در آن جنبش راسیستی ارتجاعی سرداده می شدند از آن ترفندهای عوامفریبانه دوستان عشیره پرست ما است. البته چنین کاری از آقای ائلیار چندان هم بعید نبود، زیرا که ایشان اخیرا اظهارات وزیر دولت احمدی نژاد را به عنوان منبع موثق آماری معرفی می کند! توجه داشته باشید وزیر کابینه احمدی نژاد!!!!!!