Skip to main content

آقای ایستا,

آقای ایستا,
Anonymous

آقای ایستا,
1. استفاده از اصطلاحاتی همانند " آویزه گوشتان کنید" و غیره که در کامنت بکار برده اید دور از ادب است.پیشنهاد میکنم که از ادبیات........ استفاده نکنید .
2. غرض از نوشتن کامنت, بیان یک فکر است نه انشا بی نقص برای معلم ادبیات فارسی. فراموش نکنید که کامنت نویس های ترک به زبانی که با ان می اندیشند نمی نویسند و فارسی زبان دومشان است. نمیتوان و نباید ساعتها وقت صرف یک کامنت کرد. قصد خلق اثر ادبی که نداریم. یکبار می نویسیم, یکبار غلطگیری می کنیم و یکبار هم بعد از درج ان را می خوانیم که ببینیم اقای سانسورچی! ببخشید مسئول کامنتها چقدر نقطه چین تزئینی !!! چیده است. با قدری دقت میتوان فهمید متون شماهم خالی از اشکالات گرامری نیست ولی ما ملا لغتی!!! نیستیم .
3. آقای راشدی و اکثریت قریب به اتفاق هویت طلبان اعتقادی به به برتری نژادی بر ملت همسایه نداشته و

ندارند. اما محقند اگر فردوسی ضد زن و ضد ترک را بعنوان فردی نژادپرست و بی فرهنگ ( حتی با معیارهای زمانه اش) نقد کنند و خواهان برچیدن نام و یاد او از آزربایجان گردند. ما بالاجبار بخش هائی از شاهنامه را در کودکی حفظ کرده ایم پیشنهاد میکنم شما کتاب دده قورقود را حداقل یکبار روخوانی کنید و فرهنگ و احساس موجود در این کتاب را با شاهنامه مقایسه نمائید. ما اشعار نصیحت گونه سعدی را چون در کودگی حفظ کرده ایم هنوز بعداز 45 سال بیاد داریم, شما هم یکبار اشعار انسانی نسیمی را مطالعه کنید و تفاوت نگرش دو فرهنگ نسبت به محیط پیرامون خود را ببینید.
3. با احترام به نویسنده مقاله, محتویات آنرا علمی نمی دانم چراکه آگاهانه و یا تحت تاثیر ضمیر ناخودآگاه در راستای هدفی سیاسی نگاشته شده است. کم نیستند افرادی مذهبی با مدارج علمی بالا در بیولوژی که اصول ثابت شده تکامل و داروینیسم را با مقالاتی طویل رد می کنند!!! . آیا موظفیم بصرف اینکه نگارنده داری مدرک دکتری علوم زیست شناسیست , سخنانش را علمی فرض کرده و بپذیریم؟