Skip to main content

مراد گرامی،

مراد گرامی،
اژدر بهنام

مراد گرامی،
متاسفانه شما کامنت خودتان را در "صفحه شما" نوشته‌اید ولی من پاسخ آن را اینجا می‌نویسم زیرا هم اینجا می‌توان آن را خواند و هم در "صفحه شما". و برای اینکه خوانندگان عزیزمان دنبال کامنت شما نگردند، آن را در پایان کامنت خود خواهم آورد.
- شما از دشمنی‌های دروغین حرف می‌زنید و خودتان به دلیل گذشته ترکان، بر طبل دشمنی واقعی می‌کوبید.
- به نظر من نقش ترکان در گذشته تنها دلیل اساسی بدبختی کنونی ما نیست. این بدبختی عوامل متعددی دارد که در این مختصر نمی‌گنجد.
- برخلاف آنچه که شما ادعا می‌کنید، من دشمنی دروغین را تبلیغ نمی‌کنم بلکه برعکس، دوستی راستین را تبلیغ می‌کنم ولی متعقدم که دوستی راستین تنها از طریق به رسمیت شناختن همدیگر و تفاوتها و اشتراکاتمان، و با دیدن و فریاد زدن تبعیض‌ها و ستم‌ها و کوشش در راه رفع آنها به دست می‌آید و نه از راه انکار و ادامه آنها.

- شما به تاریخ و تسویه حساب تاریخی متکی هستید و من معتقدم که اتکا به تاریخ گذشتگان، تنها به دشمنی و جنگ و خونریزی و کشتار خواهد انجامید.
- از این می‌گذرم که شما مرا ترک می‌دانید و من نمی‌دانم که آیا ترک هستم یا نه و شک قریب به یقین دارم که ترک نیستم و مخلوطی هستم از اقوام مختلف! ولی می‌دانم که زبانم ترکی آذربایجانی است.
- شما ادعا می‌کنید که من از "ستم ملی" سخن می‌گویم. با توجه به اینکه "ستم ملی" معنی و مفهوم خود را دارد، خوشحال خواهم شد اگر به من هم نشان بدهید که جایی از "ستم ملی" سخن گفته باشم!
- در مورد حزب توده ایران نوشته‌اید. تا آنجایی که من می‌دانم، این حزب آن چیزی را نمی‌گوید که من می‌گویم و نظریات من با نظریات و مواضع این حزب، زمین تا آسمان متفاوت است.
اگر واقعا آن حرفهایی را که من می‌زنم، حزب توده و دولت شوروی سابق هم بگویند، من، با وجود مسائل و مشکلات و تفاوتهای اساسی که با این دو داشته و دارم، در این زمینه دست آنها را خواهم فشرد.
عزت زیاد

و این هم کامنت مراد گرامی:

تاریخ مطلب: دوشنبه, اوت 10, 2015 - 14:33
نام: مراد
نظر: اقای اژدر بهنام گرامی گذشته ازاینکه اب در هاون می کوبید نتیجه ای از این دشمنی های دروغین بدست نخواهد امد ولی تصور نمی فرمائید که نقش تاریخی ترکان و ترکان به عنوان حامی و مروج مسلحانه دین اسلام و تشیع در بدبختی کنونی ما نقش اساسی دارد؟
شما که سخن از ستم ملی میکننید ایا این حق را هم بما میدهید که سلطه شما ترکان در ایران را مسئول عقب افتاده گی ایران و بر امدن نظام اسلامی بدانیم؟ 10 قرن سلطه ترک بر ایران و از دست دادن سرزمینهای ایرانی و شیعه شدن واز تمدن و پیشرفت در جهان عقب ماندن چه چیزی عاید ما شده است؟ من باروی به ترک و ستم ملی و خزعبلات حزب توده ندارم ولی اگر دلسوز قوم خود هستید راهی که میروید بسوی جنگ است و نه بیشتر .شما یکبار فریب دولت شوروی را خوردید و اکنون تاوان ان بارور ساده دلانه را پس میدهید. عزت زیاد.