Skip to main content

گويا "افراد باسواد، متفکر،

گويا "افراد باسواد، متفکر،
Anonymous

گويا "افراد باسواد، متفکر، با فکر دمکراتیک و اندیشه ژرف آمدند و رفتند و حالا آذربایجان فاقد یک جریان روشنفکری مستقل است..

ممكن است چنين باشد. آخر هم برداشت ما از آذربايجان و هم تعريف ما از جريان روشنفكري مستقل، ميتواند متفاوت باشد. بر عهد مدعي است كه اين مفاهيم را روشن كرده و نظر خود را نه در كامنتي با نامي مستعار، بلكه در چهارچوب مقاله علمي مستدل كرده و به عموم معرفي كند. آنوقت ميتوان ديد كه منظور چيست و هدف از اين "افراد باسواد ..." كدام عاليجناب است.
اما در حد يك كامنت ميتوان به عرض عالي رسانيد كه فردي بعداز پشيماني از اهانت به بزرگان فرهنگي آذربايجان (در زمان رهبري دستجات فشار در انجمني در خارج از كشور)، با سيمايي جديد و مدعي دانش جامعه شناسي پا به ميدان نهاد. اما بجاي نوشتن مقالات علمي در موضوع جامعه شناسي، به سخنران ثابت اطاقهاي پالتاكي كم شنونده تبديل شد و بجاي آنكه با عمق

دانش خود در پي تأثيرگذاري باشد، در پشت مفاهيم داراي بار منفي (براي جنبش آذربايجان) مثل "آذري"، سنگر گرفت و شد يكي جناحهاي متخاصم حول اين موضوع. خودش فرصتي فراهم نكرد كه كسي از تلالو علم و دانشش در مراجع علمي، باخبر شود. همان دعواي انجمني در فصاي پالتاكي بر ضد اين و آن ادامه يافت. همانطور كه سرنوشت هوادارانش در آن انجمن معلوم نشد، دوستان پالتاكي اش در فضاي پالتاكي هم دود شدند و هوا رفتند. حالا هم كه با كامنت نويسي 24 ساعته از خود با القاب متوضعانه (( باسواد، متفکر، با فکر دمکراتیک و اندیشه ژرف)) ياد ميكند. والله دروغ چرا؟ ما گشيم اين وادي، نه از بهرام خبري يافتيم و نه از گورش!