Skip to main content

تخلیه اجباری سکنه چند روستا

تخلیه اجباری سکنه چند روستا
Anonymous

تخلیه اجباری سکنه چند روستا در آذربایجان

بنابر اخبار رسیده عوامل فشاروابسته به حاکمیت بشکل ظالمانه وغیر انسانی به اهالی فلاکت زده روستای موییل مشکین شهر جهت ترک منازل وزمینهایشان التیماتوم داده اند بر همین اساس یونس اسدی نماینده اصولگرای مشکین شهر در مجلس رژیم وگروهی از متولیان شرکتهای بزرگ ابنیه ادعای مالکیت مراتع وزمینهای جنوب مشکین شهرراداشته ودراین منطقه ازدیزو تا موییل به اهالی بی پناه برای ترک منازل وموطنشان ضرب الاجلی به قصد راندن آنها ازاراضی ومنازلشان داده اند

.
این اقدام بیسابقه وبیرحمانه بدتر از اعمال صهیونیستها ، در حالی صورت میگیردکه خبرهای رسیده ازمنطقه حکایت از سرمای شدید وبارش برف دراین مناطق کوهستانی داشته وهزاران نفر از اهالی مستضعف این روستاها خودرابرای دفاع نابرابر از حریم خویش دربرابر ادوات وماشین آلات سنگین تخریبی آماده میکنند.
یونس اسدی چندروز پیش همانند رییس جمهور مستبد خود درتلوزیون استان اردبیل گفته بود باکسانیکه مقابل وی بایستند بشدت رفتارخواهدکرد.
بنظر میآید اتخاذ چنین روش گمراه کننده ای برای تخلیه اجباری ساکنین آن مناطق بوسیله شرکتهای دولتی راه وساختمان با فعالیتهای هسته ای رژیم توسط سانا( سازمان انرژیهای نوین ایران)وافزایش پرتوهای رادیو اکتیو در منطقه بی ارتباط نباشد.
لازم به یاد آوری است مطابق گزارشات منابع مستقل بین المللی سازمان انرژیهای نوین ایران وابسته به سازمان انرژی اتمی ایران میباشد که بهمین دلیل مورد تحریم بین المللی قرارگرفته است .
فعالیت این شرکت درمنطقه سبلان در جهت استخراج اورانیوم وعدم رعایت بهداشت هسته ای باعث آلودگی وشیوع سرطان خون ودستگاه گوارش درمنطقه گردید بنحوی که مطابق گزارش بهداشت جهانی وحتی اعتراف مسولان بهداشتی رژیم میزان ابتلا به سرطان خون ودستگاه گوارش در مناطقی از اردبیل ، خصوصامشکین شهر که در دامنه سبلان واقع شده حایز رتبه اول در جهان شده است.
مطابق گزارش بهداشت جهانی ،سرطان دستگاه گوارش و خون در اردبیل و مشگین شهر رتبه‌ اول را در جهان دارد و هزاران نفر از مردم اطراف کوه سبلان مبتلأ شده‌ یا در حال ابتلأ هستند این بیماران در مراکز درمانی بیمارستان قاضی تبریز و امام تهران مورد شیمی درمانی و پرتو درمانی قرار گرفته‌اند.
لازم به‌ توضیح است که‌ به‌ دلیل آتشفشانی بودن منطقه‌ و وجود ذخایر عظیم اورانیوم در اعماق کوه سبلان ، تکنسین ها و مهندسین روسی و چینی در حال استخراج اورانیوم از اعماق ۳۰۰۰ متری زمین میباشند که‌ در آن عمق و با حرارت بسیار بالای آن قسمت از زمین اورانیوم بصورت رادیو ایزوتوپ اورانیوم در مییاید که‌ بلافاصله‌ پس از رسیدن به‌ سطح زمین تشعشعات رادیو اکتیو از خود بروز می دهد در واقع اعماق ۳۰۰۰ متری کوه سبلان به‌ صورت یک راکتور هسته‌ای طبیعی عمل مینماید و این حفاریها کاملأ غیر منطقی و غیر اصولی بوده‌ و اثرات سوء زیست محیطی در پی داشته‌ و دارد.
قبلا درروز یکشنبه دهم اردبیهشت ماه ۱۳۸۵ علی لاریجانی دبیر شورای عالی امنیت ملی وقت ، جمهوری اسلامی ایران در آن سال، در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه تهران رسماً خبر از کشف و استخراج ده ها هزار تن اورانیوم را در استان اردبیل داده بود.
همچنین غلامرضا آقازاده رئیس سازمان انرژی اتمی وقت جمهوری اسلامی ایران در آن سال ،روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت اعلام داشته بود که جمهوری اسلامی ایران طرح سرمایه گذاری وسیعی برای اکتشاف و استخراج بیشتر اورانیوم از مناطق مختلف کشور از جمله در آذربایجان را دارد. این در حالی است که تا آنزمان هیچگونه خبری در خصوص اکتشاف و استخراج اورانیوم داده نمی شد.
براثر فعالیت«سازمان انرژیهای نوین ایران «سانا»»(وابسته به سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران که هرگونه معامله شرکت های خارجی با آن از سوی آمریکا منع شده است) در است