Skip to main content

برای اینکه عمق جدیدترین تئوری

برای اینکه عمق جدیدترین تئوری
Anonymous

برای اینکه عمق جدیدترین تئوری زبانشناسی را که در آکادمی علوم ایران گلوبال ارائه شده و انقلابی در جهان علم پدید آورده است بهتر درک کنیم، بد نیست که گستردگی زبانهای پیوندی (اتصالی Agglutinative) را در جغرافیای جهان نگاه کنیم: از کی‌سواحیلی در شرق افریقا گرفته تا دراویدی در جنوب هند و مالایی در شرق آسیا و کچوآ در امریکای مرکزی و جنوبی گرفته تا اینوکیتوت در شمال کانادا تا برسیم به فنلاندی در شمال و مجاری در شرق اروپا همه زبانهای اتصالی یا Agglutinative هستند. ظاهرا تز بعدی دانشمندان زبان شناس آکادمی ایران گلوبال این خواهد بود که همه سرزمینهای نامبرده در گذشته ترک زبان وترک نشین بوده اند و اساسا هر کس به یکی از این زبانها حرف بزند بی بروبرگرد ترک است!
جالبتر از همه این است که این ترکهای باستانی آذربایجان به زبان فارسی شعر می گفتند، اسامی فارسی داشتند، کتابت دیوانی و دفتری شان به فارسی بود،

اسطوره هایشان با فارسها مشترک بود، ولی چون دو هزار سال پیشتر از زمان یاد شده اقوام اتصالی زبان در این منطقه زندگی می کردند، ما باید بزور چماق و دگنک بپذیریم که اینها ترک بودند. همانطور که ساکنین پرو و بولیوی ترک هستند و همچنین مردم کنیا و تانزانیا و مجارستان و جنوب هند و مالزی و شمال کانادا و فنلاند، زیرا اینها همه اتصالی زبان هستند! به نظر من برای درک این تئوریهای مشعشع باید اندکی بیشتر بر روی کلمه "اتصالی" تکیه کرد! :)