Skip to main content

به کاربران گرامی

به کاربران گرامی
ناصر کرمی

به کاربران گرامی...... Lachin... و... یکنفر... آقای لاچین ... هنگامیکه مدّت دو هفته ای به سفر تابستانی خارج از آلمان بروم ، نوشتاری از من روی سایت ایران گلوبال بود، در این مدّت دسترسی به کامپیوتر نداشتم و در اوّلین فرصت به سایت مراجعه کردم که ایا کسی در رابطه با آن نوشتار سئوالی دارد یانه، در همین زمان بطور اتفاقی یک کاربر یادداشت و لینکی را در سایت درونی گذاشت که هم اکنون در تلویزوین گوناز، اقای توکلی و آقای اوبالی در مورد مسائل ملّی گفتگو دارند، و من هم با کمک آن لینک به عنوان شنونده شرکت کردم و قصد ماندن هم نداشتم، تا اینکه مطالب تاریخی و گفتگوی عجیب و غریب آقای اوبالی را شنیدم و دست به تلفن بردم.....

بنا بر این من هیچ اطلاع و بطور کلی آمادگی قبلی در مورد این نشست نداشتم، از این گذشته نام تلویزیون گوناز را از دور شنیده بودم که فقط سخن پراکنی ضد ایرانی دارد و بس !. هیچ کدام از صحبتهای من هدف تحقیر و یا توهین به کسی نیست، بلکه بیان واقعیّتهای مستند و به روز شدهء زمان کنونی است.

به کاربر گرامی.... یکنفر.... در ایرانی بودن و هخامنشی بودن تیره های ایرانی کُرد و بختیاری هیچگونه شک و تردیدی نیست. این واقعیّت هست و ادعا نیست. هخامنشیان خود 10 تا 11 شاخه بودند.
آقای خالد عزیزی دبیر کل حزب دمکرات کردستان در آخرین مصاحبهء خود که هم اکنون در سایت ایران گلوبال هست، بر ایرانی بودن مردمان کُرد تأکید دارد، تا آنجا که من مطالعه کرده ام و از نزدیک اطلاع دارم مردم بختیاری کسی را هخامنشی تر و پارسی تر از خود نمیدانند. و در تاریخ هم چنین هست.

آقای کیانوش توکلی هم آن شب در جلسه تلاش داشت که بحث را از جنبهء زبان شناسی و تاریخی که از سوی اقای اوبالی مطرح میشد خارج کند و به مسائل سیاسی روزمره در منطقه بپردازد، و موضوع ملّی و اتنیکی را یک روند عمومی در منطقه، در ترکیه، در عراق در سوریه بررسی میکرد که باهم در ارتباط هستند.
اقای توکلی به عنوان مسئول یک سایت مجبور هست که روشی بیطرفانه و معتدل را در پیش گیرد.
امّا انتقاد کلی بر ایشان وارد هست که گفت، مسائل ملّی و یا اتنیکی با " حقوق شهروندی" حلّ نخواهد شد. و یا اینکه طبق گفتهء ایشان زبان مازندرانی یک زبان مستقل از زبان فارسی است، و گفتند که تقی ارانی و شاملو هم این را تأیید کرده اند، ایشان به عنوان یک فرد کمونیست گذشته باید بدانند هدف تقی ارانی حزب توده از این ادعا چه بود، یک جمهوری بنام جمهوری (مازندران) دیگر مانند جمهوری گیلان به اتحاد جماهیر شوروی سابق اضافه شود؛ احمد شاملو هم هیچگاه در سرشت خود ایراندوست نبود.