Skip to main content

آقای اژدر بهنام گرامی،

آقای اژدر بهنام گرامی،
کاوه جویا

آقای اژدر بهنام گرامی،
1 ـ خطاب به من نوشته اید: " شما از جمله کسانی هستید که مکررا قوانین سایت را زیر پا می‌گذارید". آیا شما مرجع تشخیص "نقض قوانین سایت" هستید؟! پیشنهاد می کنم که مسأله ی "نقض قوانین" را به مدیر تارنما، که مرجع تشخیص آن است، واگذارده ، آن را دستاویزی برای جلوگیری از آزادی بیان نسازید.
2 ـ دریغا که این بار هم در سخن شما "صداقت" نمی بینم. بجای اینکه حرف دلتان را بزنید باز اندیشه ی واقعی خود را زیر پیرایه هایی چون "نقض قوانین"، "قدیمی بودن"،... پوشانده اید. آقای بهنام گرامی، تا زمانی که چهره ی اصلی خود را زیر این دستاویز ها پنهان می کنید و مقصود اصلی خود را از این " اعتراضات" نمی گویید، آن "بحث سازنده" ای که خود خواسته اید ممکن نمی شود. به دید من خواست اصلی شما این است که بخشی از ملت ایران را از بخش های دیگر این ملت جدا و دارای ریشه و هویتی دیگر نشان دهید. به همین

دلیل با بیان شدن این واقعیت که آذربایجانی ها با دیگر ایرانیان از یک ریشه و تاریخ و هویت هستند، مخالفت می کنید. اما از آنجا که از ابراز آشکار نظر خود نگرانید، این نظر را در قالب پوشش هایی چون "نقض قوانین سایت"، "قدیمی بودن"، " مدیر خوبی نبودن"، .....بروز می دهید. این شیوه ی گفتگوی شما راه را بر "بحث سازنده" می بندد. می خواهید از موضع فرادست و حاکم بحث کنید، نه از موضع یک گفتگوگر برابر.
3 ـ نقل می کنید که: "-- گزینش و انتشار هر نوشتاری در این سایت در راستای باور و احترام به آزادی اندیشه و بیان و گردش آزاد آن است و لزوما تائیدی بر محتوا و مضمون آن نیست و همواره نویسنده و منتشر کننده مسئول و پاسخگو می‌باشد. " و بر پایه ی آن نتیجه می گیرید که نویسنده و منتشر کننده در برابر کامنت ها مسؤول هستند! باید بگویم این نتیجه گیری شما از جمله ی نقل شده نادرست و مخالف اصل آزادی بیان است. هیچکس حق ندارد نویسنده یا منتشر کننده ی نوشتاری را به دلیل بیان یک اندیشه به "پاسخگویی" و محاکمه بکشاند. شما با درهم آمیختن "توهین و تهمت" با " دیدگاه نظری" به بیان عقیده ماهیت جزایی و کیفری می دهید و می گویید همانطور که "توهین و تهمت" موجب مسؤولیت است، بیان اندیشه هم موجب مسؤولیت است ! توجه کنید که توهین و تهمت (افترا) جرم هستند و در قانون برایشان کیفر تعیین شده، حال آنکه بیان اندیشه ی نظری، مانند آنجه که دکتر جوادی در نوشتارشان آورده اند جرم نیست. اینکه به کسی بگویند "جعل واقعیات تاریخی" کرده، جرم نیست و این "جعل" با آن "جعل " مطرح در حقوق کیفری که مربوط به جعل اسناد برای کلاهبرداری مالی و جرایم دیگر است بسیار تفاوت دارد. شما با درک نادرست از مفاهیمی چون " مسؤولیت"و "جعل"، برای خود بریده و دوخته اید و برای نگارش و انتشار یک نوشتار نظری پرونده ای شبه کیفری ساخته اید! خوب است این "پرونده" را به دادگاه ببرید و طرح دعوی نمایید، تا ببینید در آنجا چه برخوردی با شما می شود!
4 ـ درباره ی دیگر مسایل مطرح شده در کامنت اخیرتان، در کامنت پیشین خود توضیح داده ام. تکرار موجب ملال است.
5 ـ درباره ی موضوع نوشتار اخیر، شما را به نوشتار دیگری که دربردارنده ی مستندات متعددی است ، به این نشانی ارجاع می دهم: http://www.iranglobal.info/node/46982
6 ـ در پایان پیشنهاد می کنم بجای کوشش در محدود کردن آزادی بیان در تارنمای ایران گلوبال، بکوشید شما هم دیدگاه مورد پسند خود را در تارنما نشر دهید.