Skip to main content

آقای توکلی گرامی، پس از شنیدن

آقای توکلی گرامی، پس از شنیدن
Anonymous

آقای توکلی گرامی، پس از شنیدن مجموعه بحثهای دو ویدئو میتوانم به جرعت بگویم، که شما از عهده این بحثها بخوبی برآمده و بر نکات مهم و کلیدی در عرصه های مختلف مبارزات ملی دموکراتیک مردم کشور اشاره داشتی. اما در خلال بحثها از کنار دو مطلب، که معتقدم از مباحثی اساسی هستند، بشکلی خیلی گذرا عبور شد، که ذیلا به این دو مطلب می پردازم:

شما در جایی از بحثها عنوان کردی، که حوادث اخیر در ترکیه نشان می دهد، که حل مسائل ملی نمیتواند نتیجه بدیهی و پیامدِ طبیعی مبارزه برای حقوق شهروندی باشد، و مسائل ملی از طریق طرحهایی چون فدرالیزم است، که باید حل شود. حال سئوال این است، وقتی اخبار ضرب و شتم، دستگیریها و احکام زندان شهروندان جمهوری آذربایجان را میخوانیم و یا میشنویم، پس باید نتیجه بگیریم که تشکیل حکومتهای ملی هم نمی تواند بانی رعایت حقوق شهروندی شود؟

وقتی بر اساس معاهدات بین المللی و تاریخ صدها ساله می پذیریم، که خلیج واقع در جنوب ایران نامش خلیج فارس است و نه چیز دیگری، چرا در برابر عنوانِ جعلی آذربایجان جنوبی عکس العملی نشان نمی دهیم. در کدام کتاب تارخی و یا معاهده معتبر از استان و یا استانهای آذربایجان ایران با پسوند «جنوبی» یاد شده است؟