Skip to main content

آقای کاوه جویای گرامی،

آقای کاوه جویای گرامی،
اژدر بهنام

آقای کاوه جویای گرامی،
این اولین بار نیست که کسانی در مقابل اعتراض به آنها به دلیل نقض قوانین، متوسل به شیوه‌هایی اینچنین می‌شوند و مرا متهم به جلوگیری از آزادی بیان می‌کنند. شما اولین فرد نیستید و احتمالا آخرین فرد هم نخواهید بود.
اینجا یک سایت عمومی است که در معرض دید و قضاوت همگان قرار دارد و این همگان، حق دارند که در باره آن، برخوردهای مسؤلین آن، قوانین و نقض آنها، نظر خود را داشته باشند و حتی اعتراض کنند. کسی نمی‌تواند به دیگری حکم کند که این حق را ندارد و تنها مدیر تارنماست که حق نظر و تشخیص را دارد و کسی این حق را ندارد که فرد معترض و منتقد را از اظهار نظر و اعتراض بازدارد.
شما متاسفانه نه بر اساس نوشته من، بلکه بر اساس تصورات خودتان قضاوت می‌کنید و حتی این قضاوت را در این حد نگه نمی‌دارید. شما مرا غیرصادق می‌نامید زیرا تصور می‌کنید، و یا برای به کرسی نشاندن حرف و عمل خودتان،

می‌خواهید تصور کنید که من غیر از آنچه نوشته‌ام فکر می‌کنم. حتی به این هم قانع نمی‌شوید و می‌خواهید مرا مجبور کنید به آنچه که می‌گویید فکر و اندیشه من است، اعتراف کنم تا صداقت خودم را ثابت کنم! آیا این شیوه‌ها برای ما ایرانیان آشنا نیست؟
نظرات من در نوشته‌هایم موجود است و آنچه که غیر از آنها به من نسبت می‌دهید، واهی و غیرواقعی است و خیالتان راحت باشد، من به تفکراتی که به من نسبت می‌دهید، اعتراف نخواهم کرد زیرا اعتقادی به آنها ندارم. این آن تفکراتی است که شما می‌خواهید من داشته باشم تا دشمنی واهی برای خودتان بتراشید.
در اولین کامنت خودم از شما دعوت کردم که درباره محتوای مقاله آقای جوادی با من وارد گفتگو شوید و از شما درباره تیتر انتخابی‌تان پرسیدم ولی شما به جای پاسخ آری یا نه به دعوت من، با دادن نسبت‌هایی به من، بحث اصلی را روی تیتر و عدم مسؤلیت خودتان متمرکز کردید. یعنی گفتگو را، نه بر سر محتوای مطلب، بلکه بر سر موارد پیش گفته آوردید.
شما احیانا متوجه شده‌اید که آنچه که جو بحث و گفتگو را از بین برده و مسموم کرده، نه اعتراض من بلکه جعل تیتر از جانب شما بوده است. شما با این تیتری که برای مقاله تراشیده‌اید، از همان ابتدا راه هرگونه بحث و گفتگوی سازنده درباره موضوعات مطرح در مقاله را بسته‌اید و موجب شده‌اید که بحث‌ها به سوی آن تیتر و مشؤلیت شما در این رابطه منحرف شوند.
مسلما درسهایی را که به من می‌دهید، به گوش جان می‌شنوم و آنها را بکار می‌گیرم. من بحث در مورد مسائل علمی و تخصصی را به عالمان می سپارم ولی الحق بگویید که آیا این مقاله آقای جوادی یک مقاله علمی است یا یک مقاله ژورنالیستی؟ تا آنجایی که من می‌دانم، مقاله علمی خصوصیات دیگری دارد.
شما به من ایراد می‌گیرید که نتیجه‌گیری‌ام از ضوابط سایت، نادرست و مخالف آزادی بیان است. این احتمال منتفی نیست. ولی آیا فکر می‌کنید که نتیجه‌گیری شما مطلقا درست است؟ ای کاش می‌نوشتید که نتیجه‌گیری خود شما از مسؤلیت نویسنده و منتشر کننده چیست؟ آیا تنها به مسؤلیت در مقابل توهین و اتهام خلاصه می‌شود و یا به دادن اطلاعات نادرست و تحریف شده و جعل هم مربوط می‌شود. آیا اتهام تنها شامل آن چیزی است که اثبات آن موجب زندان برای مجرم و یا عدم اثبات آن موجب مجازات اتهام زننده است و یا چنین اتهاماتی را که اعتبار علمی و اخلاقی کسی را خدشه‌دار می‌کند نیز دربر می‌گیرد؟
ای کاش کلاس درستان را بیشتر گسترش می‌دادید و برای من روشن می‌نمودید که فرق این "جعل" با آن "جعل" چیست. چرا جعل اسناد برای کلاهبرداری مالی و... بد است و جرم ولی جعل اسناد برای تحریف تاریخ و به قول برخی‌ها دزدی تاریخ بد و جرم نیست؟
ای کاش توضیح می‌دادید که وقتی شما به یک نویسنده یا عالم یا محقق (در هر سطحی که باشد) نسبت "جعل" اسناد تاریخی و جعل هویت تاریخ و از این قبیل می‌دهید، آیا با آبرو و حیثیت شخصی و علمی او بازی نمی‌کنید و آیا این نسبت دادنها اتهام نیست؟ و آیا اینها نیازی به اثبات ندارد؟ و اگر نیاز به اثبات دارد، کجا شما آنها را اثبات کرده‌اید و یا در کجای مقاله‌ای که منتشر کرده‌اید، این جعلیات، با اسناد و مدارک اثبات شده‌اند؟ آیا این بی‌مسؤلیتی تام و تمام نیست؟
ممنون از اینکه مقاله‌ای را به من معرفی کرده‌اید. ولی باور کنید که نمی‌دانم چه ربطی به موضوع مورد اعتراض من، یعنی تیتر تغییر یافته مقاله منتشر شده دارد. در مورد این مقاله که معرفی کرده‌اید باز هم ممنونم ولی آیا می‌توانید توضیح دهید که آیا من در جایی، درباره هم‌ریشه بودن زبان‌های ترکی و سومری اظهار عقیده‌ای کرده‌ام؟
من هم به شما پیشنهاد می‌کنم که به انتشار مقالات هم‌دیدگاه خود یا هر مقاله‌ای با هر دیدگاهی ادامه دهید ولی از تغییر تیتر آنها و جنجال‌انگیزی و تحریک و ایجاد جو مسموم خودداری کنید.