Skip to main content

آقای بهنام با درود. در باره

آقای بهنام با درود. در باره
Anonymous

آقای بهنام با درود. در باره این بحثی که درگرفته، گفتنی بسیار است، ولی من از آنجایی که در سفر هستم و دسترسی دائمی به اینترنت ندارم، فعلا به همین اکتفا می کنم. شما از آقای جویا پرسیده اید: ( نکند در جبهه مخالف افکار شما، دانشمند برجسته‌ای وجود ندارد؟) واقعیت این است که تا جایی که من خوانده ام، طرفداران تز حضور باستانی ترکان در آذربایجان هیچکدام متخصص (زبانشناس، مورخ، مردمشناس و ... ) نبوده اند و تخصصی دیگری داشته اند. برعکس همه کسانی که تز خویشاوندی ترکها با اقوام باستانی (سومر، اکد، اورارتو، ماننا، لولوی و ... ) را با قاطعیت نفی می کنند، متخصص این رشته ها بوده اند، البته همانطور که تاکید کردم تا جایی که من خوانده ام. آیا شما (با اشاره به سوالتان از آقای جویا) متخصص معتبر را می شناسید که نظریه زهتابی را تآیید کند؟ اگر جواب مثبت است، خواهشم این است که به من هم معرفی کنید و اگر نه، سوال شما

سوال شما از آقای جویا منتفی به انتفای موضوع است.
در مورد مسئولیت نویسندگان بارها و بارها در اینجا بحث شده و خود من شاید یکی از بانیان این بحث بوده ام و حتی یکی از کامنتهای از من به تیغ سانسور دچار شد، زیرا گفته بودم کسی که ادعایی می کند و به رغم درخواست مکرر خوانندگان از ارائه سند خودداری می کند، یک دروغگو است. همین آقای ائلیار که امروز یقه دکتر جوادی را گرفته که یاالله سند ارائه کن (زیرا پای یک هم عشیره در میان است) در آرزوها از سانسور کامنتهای من دفاع می کرد، زیرا ادعای خنده دار آقای شاملی (یعنی یک هم عشیره دیگر ایشان ) رضاشاه را نشانه گرفته بود.
در ایران گلوبال روزانه دهها مطلب چاپ می شود که در برخی از آنها موارد مشابه این مقاله بسیارند و حتی مضامین مجرمانه (مانند برخی از نوشته های یک ایران پرست دوآتشه که اسمش را عمدا نمی آورم ) دارند. آیا هدف ایران گلوبال دامن زدن به پرسمان تبعیض است و بحث سازنده برای ایجاد حساسیت در مورد آن و نهایتا محو آن؟ به نظرم در خنده دار بودن این ادعا نباید بحثی میان من و شما باشد. برداشت من این است که ایران گلوبال و در راس آن کیانوش توکلی بدنبال "کلیک" بیشتر است و در این مسیر از روش نشریات زرد (Revolverblatt) استفاده می کند و با درج مطالب جنجالی تعداد کلیک را بالا می برد. هنگامی که من حدود 3 سال پیش با این سایت آشنا شدم، تصورم این بود که در برخورد با عقاید تبعیض دیدگاه می توانم به وضعیت آنها اشراف پیدا کنم و بیاموزم، همانطور که روایت زنان از تبعیض می تواند من مرد را با این معضل آشنا کند. ولی با کمال تاسف باید بگویم سایتی که شما همکارش هستید، به پاتوقی برای عقده گشایی و بلندگویی برای نظریات فاشیستی و راسیستی تبدیل شده است. بجای بحثهایی عمیق و بنیادین و نقد منصفانه همیشه یا پای یک شاگرد نانوا در میان است و یا یک بقال بی سواد ویا اگر هردوی آنها در مرخصی بودند، پای "ننه جون" به میان کشیده می شود. این تازه حکایت فرهیخته ترین این جماعت است، از کسانی که دچار بیماریها روانی نظیر پارانویا هستیم می گذرم.
اگر گمان می کنید حرف من اشتباه است، یک آزمایش بکنید: بیابید 15 روز از درج هر مطلبی که مربوط به اقوام و زبانها و نژادها ست خودداری کنید و در این دو هفته فقط و فقط به مسئله تبعیض بر علیه زنان، دگرباشان جنسی و بهائیان بپردازید. بعد آمار مراجعه به سایت را بررسی کنید تا به عمق فاجعه پی ببرید.
شاد باشید