Skip to main content

آقای ایستا گرامی،

آقای ایستا گرامی،
اژدر بهنام

آقای ایستا گرامی،
برای اطلاع شما و دیگران توضیح می‌دهم:
شما در جریان اعتراض من نیستید. شما به آقای توکلی دسترسی دارید و می‌توانید از ایشان بپرسید تا به شما توضیح دهند.
در مورد مصاحبه‌ای که آقای لوایی منتشر کرده بود، من در ابتدا متوجه نشدم. ولی وقتی کامنت آقای توکلی را دیدم، به آن توجه کردم و متوجه شدم که متن منتشر شده، بخشی از مصاحبه آقای امیر احمدی است. متن اصلی را جایگزین کردم و در کامنت به آقای توکلی اطلاع دادم و تیتر اصلی را هم نوشتم. آقای توکلی تنها کاری که کرد، تشکر از من بود.
ایمیلی به ایشان فرستادم و نوشتم که تیتر هم عوض شده که مسلما با اطلاع آقای امیر احمدی نیست و باید تغییر یابد و این در مسؤلیت من نیست و در مسؤلیت شماست.

جوابی که گرفتم این بود که اشکالی ندارد، تیتر را دقیقا از متن اصلی برداشته است. شما هم اگر آن مصاحبه را خوانده باشید متوجه می شوید که تیتر آن مطلب با متن اصلی سازگاری دارد. من وظیفه پیگیری و تغییر تیتر را هم نداشتم. ایمیلهای رد و بدل شده موجودند.
حالا شما اگر تصحیح آن متن را همکاری با آقای لوایی می‌نامید، اختیار با خود شماست. با این حساب من با همه همکاری می‌کنم، چه با همفکرانم و چه با مخالفینم.
دومین مطلبی که در این رابطه باید تذکر دهم این است که برخلاف ادعای شما، من و آقای لوایی همفکر نیستیم. من ممکن است که با ایشان در زمینه‌هایی مانند آموزش زبان مادری هم‌جهت باشیم ولی در کلیت خود، ما به هیچوجه همفکر نیستیم.
همان‌گونه که ممکن است با شما، آقای کاوه جویا در مسائلی هم‌جهت باشم ولی در کلیت خود، همفکر نیستیم.
در مورد مقاله آقای جوادی روند دیگری طی شد.
اول از همه اینکه شما بهتر از من تفاوت بین تیتر اصلی و تیتر دوم را می‌دانید و در این مورد صحبتی نمی‌کنم تا به درازا نکشد. تنها این را بگویم که اگر تیتر مورد نظر بعنوان تیتر دوم انتخاب می‌شد، با وجود اینکه با چنین جنجال آفرینی‌هایی مخالفم، هیچ اعتراضی نمی‌کردم زیرا حالت توضیحی پیدا می‌کرد.
ولی در مورد اصل مساله:
آقای توکلی در مسافرت بودند. آقای جویا مقاله را منتشر کرد. من داشتم متن کامنت را می‌نوشتم که آقای توکلی تلفن کرد تا اطلاع دهد که آمده است. جریان انتشار مقاله را به ایشان اطلاع دادم و گفتم که همین الان داشتم طی کامنتی این مساله را می‌نوشتم. آقای توکلی هم در جواب گفتند: آره بنویس، من هم می‌آیم و می‌نویسم. و حدودا با یک شبانه روز تاخیر آمدند و چیزی نوشتند.
من هم اعتراضم را نوشتم و در ضمن، ایشان را به گفتگو درباره مقاله‌ای که منتشر کرده‌اند، دعوت کردم. پاسخ آقای جویا ادامه بحث را به اینجا کشانید.
در صحبت بعدی با ایشان، بحث بر سر این شد که این شیوه در سایت رایج خواهد شد و هر کسی می‌تواند هر تیتر غیر مربوط را به سلیقه خود برای مقالات برگزیند و چگونگی رفتار با تیتر برگزیده آقای جویا می‌تواند مستمسکی بشود که بعدا نتوان به کسی اعتراض کرد. آقای توکلی تاکید کرد که حتما با آقای جویا صحبت می‌کند و این تیتر باید برداشته شود. ولی ظاهرا صلاح کار خسروان این حکم می‌کند که آن تیتر همچنان همانجا بماند!
ببینید یک تیتر انحرافی چه کارها که نمی‌کند!