Skip to main content

رازی گرامی،

رازی گرامی،
اژدر بهنام

رازی گرامی،
حتما توجه دارید که من از دکتر زهتابی دفاع نمی‌کنم و اعتراض من تنها به تیتری بوده که آقای جویا بر این مقاله گذاشته‌اند. بحث من هم اصلا بر سر خویشاوندی ترکها با اقوام باستانی نیست زیرا من هم متخصص این رشته نیستم و نه می‌توانم نظری در این مورد بدهم و نه حکمی صادر کنم!
در مورد خویشاوندی زبان سومری با زبان ترکی، همین برای من بیسواد کافی است که بروک هاوس را - که حتما برایتان آشناست – ورق بزنم و ببینم که این دو را از یک خانواده می‌داند و فکر نمی‌کنم که بروک هاوس، نظر غیرمتخصصین غیرمعتبر را آورده باشد.

آقای جویا نوشته‌اند: "...کوشیده ام بحث های پرتنش قومی را از راه انتشار آرای دانشمندان برجسته ای، که از قضا بیشترشان هم آذربایجانی هستند، به سطح علمی بکشانم" و از آنجایی که ایشان هیچ مطلبی از مخالفین فکری خود را منتشر نکرده‌اند، من هم پرسیده‌ام که "نکند در جبهه مخالف افکار شما، دانشمند برجسته‌ای وجود ندارد؟"
به نظر من "دانشمند برجسته" بودن نسبی است. اگر "آقای جوادی" و یا "خانم آزاده احسانی" و یا "شهریراز" و یا "آقای کاظم آذری سیسی" دانشمندان برجسته هستند، چرا کسانی مانند "دکتر هیئت" و "دکتر رهتابی" و دیگران دانشمند برجسته نباشند؟
همانطور که نوشته‌اید بارها و بارها در مورد مسؤلیت نویسندگان در اینجا بحث شده است و متاسفانه ظاهرا به این نتیجه رسیده شده است که مسؤلیت حرف پوچی است و کسی در مقابل نوشته خود و ادعاهایش پاسخگو نخواهد بود و صحبت از مسؤلیت باد هواست!
حالا در این مورد مشخص، هرچه من خواننده بیایم و از نویسنده محترم یا منتشر کننده محترم بخواهم که این جعلیات را به من نشان بدهند، اگر شما پاسخ خود را گرفته‌اید، من هم خواهم گرفت!