Skip to main content

آقای اژدر بهنام گرامی، پس از

آقای اژدر بهنام گرامی، پس از
کاوه جویا

آقای اژدر بهنام گرامی، پس از پاسخ آخر شما، که تکرار گفته های پیشین تان بود، می خواستم دیگر به این بحث دوسویه که به تکرار مکررات رسیده ادامه ندهم. اما سخنان تازه ای که در پاسخ به کامنت های سنجیده ی جناب رازی و جناب ایستا آورده اید و باز ادعاهایی در ارتباط با من مطرح کرده اید مرا وادار به پاسخگویی می کند.
1ـ نوشته اید: " گر "آقای جوادی" و یا "خانم آزاده احسانی" و یا "شهریراز" و یا "آقای کاظم آذری سیسی" دانشمندان برجسته هستند، چرا کسانی مانند "دکتر هیئت" و "دکتر رهتابی" و دیگران دانشمند برجسته نباشند؟"! راستی چرا نوشتارهای دکتر آزاده احسانی و شهربراز را که یکی درباره ی خط فارسی و دیگری درباره ی پیوند زبان پهلوی با فارسی امروز است و با بحث آذربایجان و زهتابی هیچ ربطی ندارد به بحث حاضر گره می زنید؟ اگر می خواستید صادقانه نمونه بیاورید باید از دانشمندانی چون دکتر ریاحی خویی، دکتر بهمن

سرکاراتی، دکتر منوچهر مرتضوی، دکتر یارشاطر و دکتر اقرارعلیف نام می آوردید، که من نوشتارهای این بزرگان و دیگرانی را درباره ی آذربایجان و زبان و فرهنگ آن منتشر کرده ام. دکتر عباس جوادی نیز از همین گروه است. اینان همه دانش آموخته و استاد رشته های زبانشناسی، تاریخ و ادبیات هستند. شما که از آقای جواد هیأت نام می برید بگویید ایشان در چه رشته ای تحصیل کرده یود و چه پیشینه ی آکادمیکی در زبانشناسی و تاریخ و ادبیات داشت. خود بخوبی می دانید که دکتر جواد هیأت پزشک بود و هیچگونه تحصیلاتی در زبانشناسی و تاریخ و ادبیات نداشت. آنچه که ایشان در این زمینه ها نوشته، به عنوان یک دوستدار فرهنگ است و هرگز اثر جدی علمی نمی باشد. در کدام دانشگاه و حتی مدرسه در جهان آثار جواد هیأت و محمد تقی زهتابی را به عنوان منابع درس زبانشناسی، تاریخ، ادبیات یا مانند اینها تدریس می کنند؟ آتار دانشمندان راستینی که نام بردم، تا امروز نیز مورد تعلیم و استناد دانشگاه ها و محافل علمی ایران و جهان می باشند. آقای بهنام گرامی، واقعاً چگونه می خواهید جواد هیأت و محمد تقی زهتابی را به عنوان زبانشناس در کنار ریاحی خویی، اقرار علیف و یارشاطر بگذارید؟! به هر روی شادمان می شوم اگر از کارشناس معتبری اثری در باره ی ادعاهای تاریخی و فرهنگی خود منتشر کنید.
2 ـ درباره ی موضوع "تیتر"، در کامنت نخست زیر این نوشتار پاسخ درخور داده شده، که تکرار را لازم نمی بینم. اما جناب ایستا بر شیوه ی برخورد دوگانه ی شما با مسأله ی "تیتر" ایراد درستی وارد کردند، که پاسخ شما به دید من به هیچ وجه قانع کننده نبود. چگونه است که شما در برابر تغییر "تیتر" از سوی آقای لوایی خاموشید و هیچ کامنت اعتراضی نمی نویسید، اما در خصوص افزوده شدن یک تیتر توضیحی در این نوشتار، با حفظ تیتر اصلی، این همه کامنت اعتراضی از شما دیده می شود؟!